۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
ایجاد ۲۰۰ هزار شغل خرد و متوسط تا پایان سال
مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد

ایجاد ۲۰۰ هزار شغل خرد و متوسط تا پایان سال

مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تا پایان سال ۲۰۰ هزار شغل از طریق بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایجاد خواهد شد.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت، به اشتغال زایی در مشاغل کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: در این حوزه که اشتغال کارگاهی، بنگاهی و واحدهای تولیدی نامیده می‌شود، در ۳۶۰ مجموعه سرمایه گذاری شده است.

وی مشارکت در سهام، مشارکت مدنی و ارائه تسهیلات را سه روش سرمایه گذاری در بنگاه‌های تولیدی خرد و متوسط بیان کرد و گفت: اساس فعالیت ما مشارکت در سهام است، به این حالت که مجموعه‌ای که به صورت نیمه فعال است و نمی‌تواند ظرفیت تولید خود را محقق کند و یا دچار رکورد شده است، بنیاد برکت ورود می‌کند و ۴۹ درصد از منابع را تامین و با راه اندازی مجدد، این واحد در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد تا به چرخه تولید بازگشته و احیا شود و بعد از سه تا ۵ سال و با جان گرفتن واحد تولیدی، بنیاد برکت از آن خارج می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین گفت: تاکنون در ۳۶۰ بنگاه و واحد تولیدی سرمایه گذاری شده که از ۲۵۰ واحد خارج شدیم و در ۱۱۰ واحد بنگاه تولیدی فعالیتمان ادامه دارد.

مدنی افزود: امسال به علت نامگذاری ۹۹ با عنوان سال "جهش تولید"، ۱۱۰ واحد تولیدی را با سرمایه گذاری احیا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد احیای واحدهای تولیدی محقق شده است، گفت: تاکنون ۵۰ بنگاه و واحدهای تولیدی احیا شده اند.

مدنی افزود: در برخی زمینه‌ها از جمله پوشاک، آبزیان و لوازم التحریر ایرانی اسلامی به طور خاص ورود می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: در حوزه لوازم التحریر ایرانی اسلامی ۱۱۰ واحد را که ۷۰ واحد آن خرد و ۴۰ واحدِ کارگاهی بود، احیا و راه اندازی کردیم.

وی همچنین گفت: بنیاد برکت، ۳۰ ماه در کنار فرد متقاضی چه در شغل‌های خرد، چه در مجموعه‌های بنگاهی و کارگاهی قرار می‌گیرد که این میزان شغل (۲۰۰ هزار شغل) محقق شود.

کد خبر: ۴۸٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha