۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
۲۰ میلیون آمریکایی تاکنون رأی داده‌اند/ حضور پر رنگ دموکراتها در انتخابات زودهنگام
۱۶ روز تا انتخابات ریاست جمهوری در امریکا؛

۲۰ میلیون آمریکایی تاکنون رأی داده‌اند/ حضور پر رنگ دموکراتها در انتخابات زودهنگام

مردم امریکا در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شرکت کرده اند و پیش بینی می شود با ادامه روند کنونی بالغ بر ۱۵۰ میلیون امریکایی در این انتخابات شرکت کنند که رکوردی بی سابقه از سال ۱۹۰۸ تا کنون خواهد بود.

بازار؛ گروه بین الملل: شانزده روز تا انتخابات ریاست جمهوری در امریکا باقی مانده است و بالغ بر ۲۰ میلیون امریکایی آرای خود را به صندوق های رای انداخته اند.

بررسی های انجام شده توسط رسانه ناین نیوز نشان داده است شمار آرایی که تا کنون وارد صندوق های رای شده است معادل ۱۲ درصد کل آرای مردم در انتخابات سال ۲۰۱۶ است و نکته مهم این است که هنوز در هشت ایالت امریکا رای گیری شروع نشده و در دیگر ایالتها هم رای گیری تا دو هفته دیگر ادامه دارد. کارشناسان حوزه انتخابات امریکا پیش بینی می کنند در سال جاری ۱۵۰ میلیون امریکایی در انتخابات شرکت کنند که در صورت تحقق این پیش بینی، این بالاترین شمار افراد شرکت کننده در انتخابات امریکا از سال ۱۹۰۸ میلادی تا کنون خواهد بود.

مایکل مک دونالد، استاد رشته علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدا بر این باور است استقبال مردم از این انتخابات بی سابقه است. مطالعات انجام شده توسط مرکز مطالعاتی electproject نشان می دهد شمار دموکراتهایی که تا کنون در رای گیری شرکت کرده اند دو برابر جمهوری خواهان است. این مرکز مطالعاتی نوشت: «بعد از ادعاهای مختلف ترامپ در مورد تخلف در انتخابات و باطل کردن آرایی که دیر ارسال شود، دموکراتها تلاش کرده اند تا با شرکت در انتخابات در اولین روزها، شانس او را برای رای دهی حفظ کنند. این وضعیت کار را برای کاندیدای دموکرات راحت تر کرده است زیرا طرفداران او در ایالتهای حامی دموکراتها آرای خود را به صندوق انداخته اند و او می تواند تمرکزش را روی ایالتهای دیگر بگذارد و از این فرصت باقی مانده برای جذب آرای آنها استفاده کند.»

در ادامه گزارش آمد: «البته این آمار را نمی توان به معنای پیروزی بایدن و دموکراتها دانست زیرا جمهوری خواهان اغلب تمایل دارند در روز انتخابات و به صورت حضوری شرکت کنند و این مساله می تواند نتیجه را به کلی تغییر دهد.»

تمرکز روی یک روز احتمال از بین رفتن آرا را بیشتر می کند
جان کالیوان، تحلیل گر مسایل انتخابات روز گذشته مصاحبه ای با واشنگتن پست انجام داد و تاکید کرد طرفداران حزب جمهوری خواه تمایلی برای شرکت در انتخابات پستی ندارند و اغلب اعلام کرده اند در روز سوم نوامبر رای خود را به صندوق می اندازند ولی تمرکز روی یک روز برای جمع آوری آرا با توجه به پاندمی کرونا و افزایش موج بیماری در امریکا و احتمال تغیر در شرایط آب و هوایی، ریسک بزرگی برای جمهوری خواهان است.

وی ادامه داد: «در یک طرف رقابت کاندیدایی قرار دارد که به مردم امکانات مختلفی برای رای دهی می دهد. جو بایدن مشارکت در انتخابات زود هنگام یا رای دهی پستی را به عنوان گزینه های مختلف پیش روی مردم قرار می دهد و امکان جذب آرای بیشتر را به دست می آورد. در طرف دیگر دونالد ترامپ با انتقاد از سیستم رای دهی پستی و تردید در مورد کارایی سیستم رای دهی زودهنگام همه را تشویق می کند که تنها در یک روز در انتخابات شرکت کنند. این سیاست به خودی خود آسیب زیادی به شمار آرای ترامپ وارد می کند.»

البته کمپین ترامپ به این مساله واقف است و اخیرا خبرهای زیادی برای تشویق مردم برای رای دهی زودهنگام انجام داده است ولی به نظر می رسد برای این تغییر رویکرد در طرفداران حزب جمهوری خواه دیر است.

وضعیت کاندیداها در ایالتهای مختلف چگونه است 
ان بی سی در گزارش خود به بررسی آمارهای ارایه شده در مورد طرفداران هر کاندیدا در ایالتهایی که رای دهی زودهنگام را ممکن ساخته اند، پرداخت. در این گزارش تاکید شد در ۴۲ ایالت امریکا رای گیری شروع شده است. آمارهای ارایه شده توسط مرکز مطالعاتی بلومبرگ نشان می دهد در پنسیلوانیا تا کنون ۴۳۷هزار رای به صندوق انداخته شده  یا از طریق پست ارسال شده است که سه چهارم از این آرا به دموکراتها تعلق داشته است.

 در فلوریدا نیمی از آرایی که تا کنون به صندوق ها ریخته شده است به دموکراتها تعلق داشت و یک سوم از آنها توسط طرفداران حزب جمهوری خواه بود. حتی در ایالت کلرادو که اغلب به عنوان ایالت طرفدار جمهوری خواهان معرفی می شود، تنها یک سوم از کل آرایی که تا کنون به صندوق ها ریخته شده است به حامیان جمهوری خواهان اختصاص دارد.

«تام بوینتر»، استراتژیست اطلاعات حزب دموکرات در مورد این اطلاعات به بلومبرگ گفت: «این آمارها امیدوارکننده است ولی بالغ بر ۱۶ روز تا انتخابات باقی مانده است و این زمان زیادی برای تغییر شمار آرای هر یک از دو کاندیدا است.»

جمهوری خواهان در مورد این آمارها عکس العمل نشان داده اند و آنها را بی معنا خواندند. آسوشیتدپرس در این مورد نوشت: «جمهوری خواهان این آمارها را بی معنا می دانند و بر این باورند این افراد بالاخره در انتخابات شرکت می کردند. بنابراین رای دهی زودهنگام آنها نمی تواند تغییری در نتیجه انتخابات ایجاد کند. ولی مطالعات انجام شده توسط مرکز مطالعاتی آسوشیتدپرس نشان می دهد ۸ درصد از افرادی که تا کنون در انتخابات شرکت کرده اند در هیچ یک از انتخابات های ریاست جمهوری امریکا شرکت نکرده بودند و ۱۳.۸ درصد از آنها در کمتر از نصف انتخابات ها مشارکت داشتند. در واقع افرادی به بایدن رای داده اند که قبلا در انتخابات حضور نداشته اند و اضافه شدن آرای آنها به آرای مردمی که همیشه طرفدار حزب دموکرات بودند می تواند موفقیت بزرگی را برای بایدن رقم بزند.»

کد خبر: ۴۸٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha