۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
۳ کارخانه فرآوری طلا در سیستان و بلوچستان احداث می شود 
استاندار سیستان و بلوچستان:

۳ کارخانه فرآوری طلا در سیستان و بلوچستان احداث می شود 

زاهدان–موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث سه کارخانه فرآوری طلا در بزمان، میرجاوه و تفتان در دست اقدام است.

احمد علی موهبتی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در راستای بهره برداری از ظرفیت های موجود معادن طلا در استان سیستان و بلوچستان احداث سه مرکز فرآوری طلا در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای این مراکز فرآوری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، افزود: اکنون مجوز استخراج ۳/۵میلیون تن طلا از معدن میرجاوه صادر شده است‌.

 استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مطالعات ایجاد مرکز فرآوری طلا بزمان هم در دست اقدام است که تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی گفت: هم اکنون پروژه اکتشافی معدن طلای بزمان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است و روند کار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

موهبتی افزود: پروژه اکتشافی معدن طلای «سرجنگل» در محمدوده شهرستان میرجاوه هم ۹۵درصد رشد دارد که  با  ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی می شود.

وی با اشاره به سایر پروژه های اکتشافی طلا، تصریح کرد: پروژه های اکتشافی معدن طلای خارستان (بیدستر) شهرستان تفتان با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال  ۹۵ پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون مراحل پایانی را طی می کند.

وی بیان کرد: مراحل اکتشاف معدن مس و طلای شهرستان نیمروز با اعتبار  ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری  ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و معدن سفیدآبه در نیمروز نیز با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریالی ۶۵ درصد رشد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر: ۴۸٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha