۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
اتکای حداکثری به شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های بالادستی نفت
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد:

اتکای حداکثری به شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های بالادستی نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:‌ اکنون ۱۸ شرکت E&P (اکتشاف و تولید) در ایران انتخاب شده‌اند که ممکن است در بازنگری، تعداد آنها بیشتر شود.

 به گزارش بازار، مسعود کرباسیان امروز( شنبه) در مراسم امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره‌برداری از میادین پارسی و پرنج با اشاره به اینکه طرح گوره- جاسک یک طرح راهبردی است، ادامه داد: خط لوله هزار کیلومتری روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت را به شرق تنگه هرمز منتقل می‌کند.

او با تاکید بر اینکه احداث خط لوله گوره- جاسم توسط پیمانکاران داخلی انجام می‌شود،‌ افزود: برای اولین بار ‌بیش از ۱۵۰ هزار تن تختال، ورق و لوله نفت ترش در کشور تولید شده که از این میزان، تا کنون ۷۰ هزار تن تبدیل به ورق شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تا کنون  ۱۶۰۰ میلیارد تومان  ال سی و پیش پرداخت در این پروژه انجام شده و ۳۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای احداث بندرگاه، ‌اسکله و گوی شناور هزینه شده است.

او همچنین  به امضای ۱۰ قرارداد مطالعه مخزن و نگهداشت تولید به ارزش ۶.۵ هزار میلیارد تومان با ۱۲ درصد پیشرفت اشاره کرد و گفت:‌ ۹ قرارداد نیز در هفته های آینده به امضا می‌رسد. در قالب قراردادهای امضا شده این طرح، ١٥ دکل حفاری فعال شده‌اند و بالغ بر ٨٠ درصد تجهیزات سفارش شده این طرح، تولید داخلی بوده است.

کرباسیان  با تاکید بر اینکه صنعت نفت نفت پشت تولید داخل ایستاده است، ادامه داد: اجرای طرح‌های در حال اجرای شرکت ملی نفت ایران مانند طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک و طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، با اتکای حداکثری به ظرفیت شرکت‌های ایرانی در جریان است. 

وی به دو اکتشاف مهم در سال جاری اشاره کرد و افزود:‌ میادین نام آوران و ارم امسال به منابع نفتی ایران افزوده شد.

کد خبر: ۴٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha