۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
عملکرد برداشت زیتون در باغ‌های استان سمنان قابل توجه است/ ۵.۵ هزار هکتار زیر کشت زیتون
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

عملکرد برداشت زیتون در باغ‌های استان سمنان قابل توجه است/ ۵.۵ هزار هکتار زیر کشت زیتون

سمنان- قرائیان، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه پنج هزار و ۵۰۰هکتار اراضی استان تحت کشت زیتون است، گفت: عملکرد برداشت زیتون در باغ‌های استان به نسبت استان‌های کشور قابل توجه است.

مهدی قرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره عملکرد کشت زیتون در سطح باغات استان سمنان، بیان کرد: زیتون یکی از محصولاتی است که به دلیل کم آبی و اقلیم استان به خوبی در این خطه جواب می دهد و به خصوص در سمنان شاهد عملکرد خوبی از این محصول هستیم.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان تحت کشت زیتون هستند که عمده آن‌ها نیز در غربی استان وجود دارد، افزود: عملکرد زیتون در سطح استان قابل توجه است.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: عملکرد برداشت زیتون در باغ‌های استان در حدود یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است.

قرائیان با بیان اینکه این سطح عملکرد در قیاس با دیگر استان‌های کشور قابل قبول محسوب می‌شود و لذا توسعه کیفی و کمی زیتون در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: تاکید ما بر راه اندازی واحدهای صنعتی و فراوری این محصول در استان است.

وی افزود: بیشترین وسعت باغ‌های زیتون مربوط به شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سمنان است که ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی فراوانی نیز در این شهرستان‌ها وجود دارد که باید از آن بهره برد.

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان، تاکید کرد: ۶۰ درصد زیتون‌های برداشت شده از باغ‌های استان روغن‌کشی می‌شود که می‌تواند مزیت اقتصادی خوبی را به این محصول هدیه کند.

کد خبر: ۴۸٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha