۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
عوامل اصلی کندی در پیشرفت پالایشگاه‌ها؛ کمبود اعتبار، عدم اراده مدیریتی و تحریم‌ها
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

عوامل اصلی کندی در پیشرفت پالایشگاه‌ها؛ کمبود اعتبار، عدم اراده مدیریتی و تحریم‌ها

ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه اقدامات خوبی برای عبور از خام‌فروشی انجام شده اما کمبود اعتبار، عدم اراده مدیریتی و تحریم‌ها را باید از عوامل اصلی کندی در پیشرفت پالایشگاه‌ها دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم بهره‌برداری از طرح‌های پالایشی، گفت: در صورت توسعه پالایشگاه‌ها خام فروشی به حداقل رسیده و فرآورده‌ها و مشتقات نفتی بر حسب نیاز داخل و خارج تولید و صادر می‌شوند لذا پالایشگاه‌سازی از سیاست‌های بسیار مهم برای عبور از خام فروشی است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه اقدامات خوبی برای عبور از خام‌فروشی انجام شده اما کمبود اعتبار و عدم اراده مدیریتی را باید از عوامل اصلی کندی در پیشرفت پالایشگاه‌ها دانست.

وی بیان کرد: باوجود آنکه کرونا در چند ماه اخیر هر نوع تولید و سرمایه‌گذاری را در کشور دچار مشکل کرده و این مسئله بر پالایشگاه‌سازی نیز تاثیر گذاشته است اما آنچه که مسیر توسعه پالایشگاه‌ها را تسریع می‌کند اعتقاد و اراده مسئولان است.

ساعدی با بیان اینکه پالایشگاه‌ها با مشکل تامین خوراک مواجه نیستند، ادامه داد: باید تحریم‌ها را یکی دیگر از عوامل به نتیجه نرسیدن طرح‌های پالایشگاهی همچون پالایشگاه هرمز، خوزستان، پارس شیراز، آناهیتا کرمان، شهریار تبریز و کاسپین دانست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پالایشگاه‌سازی برای جلوگیری از صدور نفت خام، گفت: با توجه به فعال شدن تحریم های دشمنان و جنگ اقتصادی علیه کشور، ساخت پالایشگاه ابزار دفاعی بسیار خوبی برای مبارزه با تحریم است به همین دلیل سال گذشته "قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" تصویب شد اما متاسفانه هنوز عملیات اجرایی این قانون آغاز نشده است.

کد خبر: ۴۸٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha