۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
دامداران خراسان شمالی ۲۸۰ میلیون ریال بابت حمله وحوش غرامت گرفتند
کارشناس بیمه کشاورزی خراسان شمالی:

دامداران خراسان شمالی ۲۸۰ میلیون ریال بابت حمله وحوش غرامت گرفتند

بجنورد- کارشناس بیمه بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵۹ راس دام استان به علت حمله وحوش از ابتدای سال زراعی گذشته تاکنون تلف شدند که در این زمینه ۲۷۹ میلیون ریال غرامت به دامداران بیمه‌گذار پرداخت شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، سعید وظیفه شناس با بیان اینکه پرداخت غرامت به دامداران با عامل خسارت حمله وحوش ادامه دارد، بیان کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۸ هم ۲۵۴ راس دام بیمه شده، در حمله وحوش تلف شد که در این زمینه بیش از ۶۲۳ میلیون ریال غرامت به دامداران پرداخت شد.

کارشناس بیمه بانک کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: در سال زارعی ۹۷-۹۸،  ۳۷ درصد از خسارت وارد شده به دام‌های بیمه شده، مربوط به حمله وحوش بوده است.

وظیفه‌شناس افزود: در بیمه دام، ۱۰۰ درصد تعهد بیمه به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود همچنین حق بیمه پایه گوسفند سبک وزن با هزینه هویت گذاری برای هر راس ۵۹ هزار و ۴۵۵ ریال و حداکثر تعهد غرامت، ۱۴ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال است.

کارشناس بیمه بانک کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه گزینه های مختلف برای بیمه و دریافت غرامت خسارت وارد شده به دام وجود دارد، افزود: حق بیمه تکمیلی گزینه دو برای بیمه هر راس گوسفند سبک وزن روستایی ۱۸۸ هزار و ۸۱۲ ریال و حداکثر تعهد چهار میلیون و ۶۴۹ هزار و ۷۰۴ ریال است.

کد خبر: ۴۷٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha