۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار میامی به اینترنت پهن باند متصل می‌شوند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار میامی به اینترنت پهن باند متصل می‌شوند

سمنان- حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تأکید بر لزوم تقویت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی گفت: ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان میامی به اینترنت پهن باند متصل می‌شوند.

سید یاسر حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرستان میامی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان به اینترنت پهن باند متصل می‌شوند.

وی بابیان اینکه تمرکز بر برقراری پوشش تلفن در تمام روستاهای میامی است، افزود: تمام روستاهای بخش کالپوش میامی نیز در آینده نزدیک از نعمت اینترنت پهن باند برخوردار می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تأکید بر اینکه برقراری عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی مهم‌ترین رویکرد این نهاد است، تصریح کرد: بر این اساس با اجرای طرح‌های مختلف ازجمله طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی و طرح هوشمند سازی مدارس، سعی در ایجاد ارتباطی پایدار در سراسر استان دارد.

حسن‌پور بابیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت برقراری پوشش تلفن همراه در جنگل هیرکانی ابر شاهرود آمادگی کامل دارد، یادآور شد: این پروژه با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: وجود زیرساخت‌های برق از الزامات فنی نصب سایت‌های BTS بوده بر این اساس در صورت تأمین زیرساخت برق و جاده دسترسی توسط دستگاه‌های مرتبط مشکل آنتن دهی موبایل در جنگل ابر نیز رفع می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و امکان پوشش آنتن دهی موبایل و خدمات دسترسی اینترنت پهن باند سیار در جنگل ابر شاهرود موجب بالا رفتن امنیت در پهنه جنگل و رضایتمندی ساکنان و گردشگران داخلی و خارجی و برخورداری از تمام خدمات شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

کد خبر: ۴۷٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha