۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بررسی شد/رفع موانع تولید
به میزبانی استانداری سمنان؛

ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بررسی شد/رفع موانع تولید

سمنان- نشست بررسی مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با حضور استاندار سمنان، معاونان وی و مسئولان اقتصادی استان برگزار و در آن موانع تکمیل این منطقه ویژه بررسی شد.

بازار، گروه استان‌ها: نشست بررسی مسائل و مشکلات زیرساختی و اداری منطقه ویژه گرمسار که در زمره مهمترین مناطق اقتصادی استان سمنان محسوب می شود، بعد از ظهر پنج شنبه به میزبانی استانداری سمنان برگزار شد. در این نشست درباره ضرورت رفع موانع تولید تبادل نظر شد.

این نشست همچنین با حضور مدیران کل دستگاه‌های اقتصادی و ذی ربط با مسائل و مشکلات منطقه اقتصادی گرمسار مانند برق، شهرک‌های صنعتی، آب و ... برگزار شد و مدیران درباره رفع مشکلات زیرساختی و توجه ویژه به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تبادل نظر کردند.

ضرورت توجه به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار
فرماندار گرمسار به عنوان نخستین سخنران این نشست با بیان اینکه رفع مشکلات زیرساختی و توجه ویژه به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان حائز اهمیت است، گفت: ایجاد زیرساخت و استقرار گمرک در منطقه از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران است که باید با پیگیری مسئولان برای رفع این چالش اقدام شود.

سعید متقی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ظرفیت قابل توجه در تولید و اشتغال را دارد که باید با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و پیگیری‌ها در سطح ملی و استانی برای رونق این منطقه تلاش کرد، ابراز داشت: مشکلات زیرساختی در حوزه گاز و برق از دیگر دغدغه‌های فعالان اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی است.

ساخت انبار در منطقه ویژه اقتصادی
مدیرکل گمرک استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه ساخت انبار در منطقه ویژه اقتصادی که از لوازم استقرار گمرک است در یکسال گذشته با پیگیری‌های انجام شده به سرانجام رسید، بیان کرد: نصب دوربین حفاظتی و حصارکشی از دیگر لوازم استقرار گمرک است که با پیگیری ها در سطح ملی باید برای اجرای این طرح‌ها و حضور کارکنان گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اقدام شود.

علی سعدالدین افزود: روشنایی فضای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای استقرار گمرک چندان مطلوب نیست و مسئولان مربوطه باید برای رفع این چالش اقدام های لازم را انجام دهند.

امیر اعوانی، مدیرعامل شرگت‌ گاز استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه درباره رفع مشکل منطقه اقتصادی گرمسار، توضیح داد:  نیاز منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به گاز افزون بر ۶۵ هزار متر مکعب بود که باتوجه به رقم قابل توجه باید مکاتباتی در سطح‌ ملی انجام می‌شد که برای اجرای این طرح مقدمات فراهم و مجوز اخذ شد.

تعیین نقشه راه برای رفع مشکلات
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه  نقشه راه برای رفع مشکلات زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار باید تدوین شود، ابراز کرد : براساس آمار تاکنون ۴۴ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به سرمایه گذاران واگذار شد اما تاکنون اقدام هایی از این دست به راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در این منطقه منجر نشده است.

اردشیر مطهری با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی تمام توان خود را برای گره گشایی از مشکلات منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به کار گیرند، بیان کرد: تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و پیگیری مسئولان ارشد استان برای رفع مشکلات زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی مطلوب است اما برای رفع تمامی مشکلات اقدام زیادی باید انجام شود.

وی افزود: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه آب، برق، گاز و گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به طور ویژه پیگیری شود و رفع تمامی دغدغه‌ها در این‌ منطقه نیازمند تبیین نقشه راه است.

مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار
استاندار سمنان اما در این نشست با بیان اینکه همجواری منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با خطوط ریلی،‌ پایتخت و ده‌ها ظرفیت دیگر می تواند به توسعه این‌ منطقه کمک شایانی کند، گفت: همواره به گرانی زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نقد داشتم که این قیمت به فعالان اقتصادی سیگنال می‌دهد که یا در منطقه سرمایه‌گذاری نکنند و یا واحدهای خاص در آن به بهره برداری برسند.

علی رضا آشناگر بیان کرد: برخی سخت‌گیری‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات زیرساختی در منطقه ویژه نابجا است و پیگیری‌ها در سطح ملی برای شکوفایی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار دنبال شود.

جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات منطقه ویژه اقتصادی گرمسار همچنین با مطرح کردن شرایط پذیرش آسان سرمایه‌گذاران ادامه یافت و مسائل مرتبط با زیرساخت های آن به صورت موردی نیز بررسی شد تا استاندار سمنان دستورات لازم برای این منطقه اقتصادی را صادر کند.

کد خبر: ۴۷٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha