۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
حمایت از سهامداران با تغییر ریزساختارهای بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

حمایت از سهامداران با تغییر ریزساختارهای بازار سرمایه

احمدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: باید با تغییر ریزساختارهای بازار سرمایه، مانند تغییر نوع معاملات، نوع اعتباردهی کارگزاری‌ها به افراد، شرایط سرمایه گذاری در بورس تسهیل شود.

به گزارش بازار، شاهین احمدی کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط فعلی بورس، بازار نیاز به اقداماتی از نوع تسهیلگری دارد بطوری که باید نوع معاملات و نوع اعتباردهی کارگزاران به افراد، تسهیل شود و مدیریت ریسک در بازار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت ریسک باید تسهیل شود ادامه داد: دربازار دو نوع حمایت وجود دارد؛ یک حمایت دستوری است که می‌گویند فلان، سهام را باید بخرید که این حمایت بدلیل عمق زیاد بازار جوابگو نیست، و حمایت دوم این است که نوع معاملات و مدیریت ریسک را برای سهامداران تسهیل کنند.

احمدی گفت: صندوق تثبیت در بازار سرمایه وجود دارد، اما کسی از نحوی کار آن خبر ندارد باید سازمان بورس درباره این صندوق اطلاع رسانی و به منظور حمایت از سهامداران خرد، درباره سازوکار این صندوق شفاف سازی کند.

کارشناس بازار سرمایه در باره باز شدن دامنه نوسان افزود: در بازار کارا، اگر دامنه نوسان باز شود مناسب است، اما در شرایط فعلی، برداشت دامنه نوسان، به نفع بازار سرمایه نیست.

احمدی با بیان اینکه وقتی شخص در بازار بورس، بعد از سود، اقدام به فروش کند منطقی است تصریح کرد: بخشی از تشکیل صف‌های فروش در بازار، به رفتارهای مالی سهامداران بر می‌گردد، زیرا انتظار داشتند بازار مانند بهار سود زیادی داشته باشد.

وی ادامه داد: به سهامداران توصیه می‌کنم اگر قیمت سهامشان ۵۰ درصد افت داشته زمان مناسبی برای فروش نیست اگر شما سهام سوداوری دارید که افت شدید قیمت داشته، منطقی نیست سهام را بفروشید، به بازار اجازه دهید تا متعادل شود.

کد خبر: ۴۷٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha