۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
توسعه پنجره تجارت فرامرزی اقتصاد داخلی را بارور می‌کند
نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

توسعه پنجره تجارت فرامرزی اقتصاد داخلی را بارور می‌کند

قزوین- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پنجره تجارت فرامرزی اقتصاد داخلی را بارور کرده و زمینه افزایش صادرات و ارزآوری را برای کشور فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه محمد بیگی صبح پنجشنبه در بازدید از گمرک استان قزوین اظهار داشت: افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور در کنار حمایت از تولید داخل می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی داخل کشور را حل کند و از این روست که به عنوان یکی از مهم ترین راهکارهای درمان اقتصاد مشکلدار کشور از آن یاد می شود.

وی بیان کرد: توسعه سامانه پنجره تجارت فرامرزی با افزایش شفافیت گمرکی و تسهیل در فرآیندهای صادراتی موجود میتواند روزهای خوبی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه گمرکی در کشور مسئله رسوب کالاها در گمرکات است که موجب شده تا نارضایتی های زیادی در این مورد وجود داشته باشد که توسعه سامانه های گمرکی قطعا میتواند این مشکل را درمان کند.

محمد بیگی افزود: کنترل صادرات و واردات از پایانه های مرزی میتواند رسوب کالا را در گمرکات کاهش دهد و همچنین ایجاد هاب های لجستیک میتواند در روان سازی این مسئله اثرگذار باشد.

وی گفت: افزایش شفافیت گمرکی مهم ترین عامل در جلوگیری از قاچاق کالا در داخل کشور است و می تواند دسترسی مردم و کارخانجات را به کالاهای وارداتی مجاز در کوتاه مدت فراهم سازد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تبدیل شدن قزوین به هاب لجستیک کشور درگاه های صادراتی و وارداتی ویژه استان را فعال و رونق اقتصادی را برای استان به همراه دارد.

کد خبر: ۴۷٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha