۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
افزایش ۶ میلیارد دلاری درآمدهای نفتی ایران
وزیر نفت مراسم امضای قرارداد توسعه میادین پارسی و پرنج وعده داد 

افزایش ۶ میلیارد دلاری درآمدهای نفتی ایران

وزیر نفت با اشاره به افزایش برداشت ۱۲۱ میلیون بشکه‌ای نفت در طول اجرای قرارداد توسعه میادین پارسی و پرنچ، گفت: با احتساب نفت ۵۰ دلاری، به شکل ناخالص، ۶ میلیارد دلار به درآمدهای نفتی ایران افزوده می‌شود.

به گزارش بازار، بیژن زنگنه امروز (شنبه) در مراسم امضای قرارداد توسعه میادین پارسی و پرنج  با اشاره به افزایش برداشت ۱۲۱ میلیون بشکه‌ای نفت در طول اجرای قرارداد توسعه میادین پارسی و پرنچ، گفت: با احتساب نفت ۵۰ دلاری، به شکل ناخالص، ۶ میلیارد دلار به درآمدهای نفتی ایران افزوده می‌شود.

وی افزود:این قرارداد بعد از فاز ۱۱ پارس جنوبی، آبان و پایدار غرب، سپهر و جفیر، پایدار شرق چشمه خشک و دالپری پنجمین قرارداد از  مدل قراردادهای IPC  است  . تا حدی این قرارداد خوزستانی است اما به لحاظ محتوا براساس IPC تبیین شده است.

او با بیان اینکه ۱۲۱ میلیون بشکه نفت تولید تجمعی از این میادین خواهد بود، افزود: میزان سرمایه‌گذاری آن ۶ میلیارد دلار و مدت قرارداد ۱۰ سال است.

به گفته زنگنه ،  برنامه مهم برای این میادین فشارافزایی است که نیاز به ماشین‌های دوار و توربین دارد که با حضور شرکت مپنا، کار به صورت ۱۰۰درصد ایرانی انجام خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به برخی سنگ اندازی هایی که در مسیر توسعه صنعت نفت صورت گرفته، گفت: بنده وقتی پیشنهاد شرکت E&P را برای توسعه میادین به دولت فرستادم عده‌ای گفتند، اینها گرگ‌زاده هستند. همچنین وقتی مپنا را احداث کردم گفته شد که خلاف منابع ملی است، همین‌ها بعدها گفتند جزو افتخارات ملی است؛ این افراد بسیار جسور در دروغگویی و حقه‌بازی هستند. همین افرادی که این سخنان را می‌گویند قطعا دو سال دیگر این اقدامات ما را جزو افتخارات ملی خود می‌دانند.

زنگنه با اشاره به اینکه قراردادهای دیگری در دست مذاکره داریم، گفت:‌ در این شرایط تحریمی باید بتوانیم شرکت های ایرانی را در قراردادهای بالادستی نفت در قالب قرادادهای مختلف نفتی فعال کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه بعد از موضوع فناوری در توسعه میادین نفتی باید روی تامین مالی کار شود، خاطرنشان کرد: در این قراردادها ۸۷۶.۵ میلیون دلار کار خالص انجام می‌شود که تلاش می‌شود بیشترین سهم متعلق به شرکت‌های ایرانی باشد.

کد خبر: ۴٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha