۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
۸۸ درصد کالاها در قم استاندارد هستند
مدیرکل استاندارد قم:

۸۸ درصد کالاها در قم استاندارد هستند

قم - آوری فرد، مدیرکل استاندارد استان قم گفت: ۸۸ درصد کالاهایی که در استان قم تولید و یا مصرف می‌شود با شرایط و قوانین استاندارد انطباق دارند.

مجید آوری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با گرامیداشت روز جهانی استاندارد، از افزایش تولید و عرضه کالای دارای علامت استاندارد در قم خبر داد و گفت: طی سال گذشته کمتر از ۸۰ درصد کالاهای تولید و یا عرضه شده در قم استاندارد بود که این رقم امسال به ۸۸ درصد رسیده است که نشان از افزایش کیفیت کالاها دارد.

وی در ادامه از راه اندازی اولین آزمایشگاه مرجع لامپ‌های آل ای دی و لامپ‌های بالا سرخود کشور در قم خبر داد و افزود: در این آزمایشگاه مواردی که در سطح کشور مورد اعتراض قرار گرفته را بررسی و نتیجه نهایی را به اداره کل استاندارد قم اعلام می‌کند.

مدیرکل استاندار قم در ادامه با بیان اینکه خط تولید واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی نیز به صورت مستمر کنترل می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا کنون بیش از ۴ هزار مورد بازرسی از کالاهای مشمول استاندارد در سطح بازار استان قم انجام شده است که بیش از ۴۰۰ مورد آن مربوط به کالاهای مرتبط با مقابله با ویروس کرونا بوده است.

وی از برخورد شدید با متخلفان عرضه و تولید کالای غیر استاندارد خبر داد و گفت: ۲۴ ساعت پس از تذکر به واحد متخلف، کالای غیراستاندارد جمع‌آوری می‌شود و در این زمینه برخوردها قهری و شدید است.

آوری فرد ادامه داد: کالایی استاندارد است که علاوه بر وجود نشان استاندارد، کد رهگیری نیز ذیل نشان روی محصول وجود داشته باشد و این کد در استعلام باید اصالت داشته باشد.

لازم به ذکر است که همشهریان می‌توانند کد ذیل علامت استاندارد هر محصول را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا از استاندارد کالای مصرفی اطمینان داشته باشند.

کد خبر: ۴۷٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha