۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
پیشرفت طرح‌های آبخیزداری قزوین به ۳۵ درصد رسید
معاون منابع طبیعی قزوین:

پیشرفت طرح‌های آبخیزداری قزوین به ۳۵ درصد رسید

قزوین- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی قزوین گفت: مجموع پیشرفت فیزیکی اجرای طرح‌های آبخیزداری در دست اجرا در استان قزوین که از سال جاری آغاز شده‌اند، به ۳۵ درصد رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان قزوین، مهدی شاپور زاده معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: این طرح ها شامل هشت طرح آبخیزداری است که در مناطق مختلف استان قزوین در دست اجرا هستند و امیدواریم بتوانیم تا اوایل سال آینده آنها را تکمیل و به مرحله بهره برداری برسانیم.

مهدی شاپورزاده افزود: در سال جاری همچنین اجرای یک طرح آبخیزداری در حوزه نیه رج شهرستان آوج با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به پایان رسیده و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات امسال طرح های آبخیزداری استان قزوین ۱۶۵ میلیارد ریال بوده است، افزود: از این میزان تاکنون ۴۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: تا پایان سال جاری سه طرح جدید آبخیزداری در حوزه های آقاگیر به طور مشترک  در شهرستان های البرز و قزوین و پلنگه طارم سفلی و خرزان کوهین در شهرستان قزوین آغاز می شود.

شاپورزاده به مزایای اجرای طرح های آبخیزداری برای منابع آب و خاک اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح های آبخیزداری موجب کنترل رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک شده و  ضمن تغذیه سفره های آب زیرزمینی از ایجاد سیل نیز پیشگیری می کند.

کد خبر: ۴۷٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha