۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۶ هزار و ۶۰۰ تن انار در قزوین برداشت می‌شود
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قزوین:

۶ هزار و ۶۰۰ تن انار در قزوین برداشت می‌شود

قزوین- مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶ هزار و ۶۰۰ تن انار از سطح باغ‌های این استان که عمدتا در طارم سفلی قرار دارند برداشت شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، اکبری اظهار داشت: عملیات برداشت انار باغ های این محصول در استان قزوین آغاز شده است.

وی افزود: استان قزوین دارای ۸۳۰ هکتار باغ انار است که از این میزان باغ انار استان ۷۷۰ هکتار به صورت بارور و ۶۰ هکتار غیر بارور است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: باغ های انار در این استان عمدتا در منطقه طارم سفلی و متمرکز در چند روستا شامل سنگان علیا و سفلی، آلتین کش و نهران است و همچنین قسمتی در بخش رودبار شهرستان (الموت غربی) روستای لات وجود دارد.

اکبری گفت: مهم ترین ارقام انار در استان رقم شهبار، قره گوز، ملس سنگان، آق نار و همچنین به صورت محدود تر رقم های استانهای مرکزی و فارس شامل؛ ملس ساوه و رباب شیراز است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: همه ساله محصول انار در منطقه طارم سفلی در بازارهای شمالی کشور و داخل استان قابل عرضه می باشد که  درشت بودن، کیفیت خوب دانه و مزه شیرین آن به عنوان مزیت محسوب می شود.

وی همچنین یادآور شد: قسمت کمی از محصول تولیدی انار استان قزوین نیز به رب انار محلی فرآوری می شود.

کد خبر: ۴۷٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha