۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
آینده تقاضا در بازار نفت

آینده تقاضا در بازار نفت

آژانس بین المللی انرژی درباره آینده تقاضا درمورد نفت اعلام کرد: برای آینده بازار نفت، چهار حالت می‌توان پیش بینی کرد.

به گزارش بازار، این آژانس اعلام کرد: زمان به پیک رسیدن تقاضای نفت که پس از آن مصرف جهانی این حامل انرژی برای همیشه روندی کاهشی به خود خواهد گرفت، چندان مشخص نیست، اما برای این موضوع می‌توان چهار حالت پیش بینی کرد.

براین اساس در سناریوی اول که فرض را سیاست‌ها و اهداف اعلام‌شده فعلی می‌گیرد، تقاضای نفت در سال ۲۰۲۳ به سطح پیش از کرونا برمی‌گردد و در سال ۲۰۳۰ به اوج خود می‌رسد. پس از این سال نیز رشد تقاضا هر سال ۱۰۰ هزار بشکه کاهش می‌یابد.

در سناریوی دوم، اما بر پایه این فرض بنا شده که بحران ویروسی برای مدت طولانی بر تقاضا اثر می‌گذارد و بازیابی نفت با تاخیر رو به رو خواهد شد. در این سناریو نیز پس از ۲۰۳۰ تقاضا رشد چندانی نخواهد داشت، با این تفاوت که تقاضا در۲۰۳۰، مقدار ۴میلیون بشکه در روز کمتر از میزان برآوردشده در سناریوی اول خواهد بود.

در سناریوی سوم دنیا در سال ۲۰۷۰ انتشار کربن را به صفر می‌رساند. تحت توسعه پایدار اقتصادها، تقاضای نفت در سال ۲۰۳۰ به سطح ۸۶.۵ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد. در سناریوی آخر نیز که انتشار صفر نام دارد، این اتفاق ۲۰ سال زودتر از سناریوی قبلی یعنی ۲۰۵۰ رخ می‌دهد و تقاضا در سال ۲۰۳۰ تنها به ۶۵ میلیون بشکه می‌رسد.

کد خبر: ۴۷٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha