۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
سهم تولید ناخالص داخلی استان کرمان ۳.۴ درصد است
رئیس صمت شمال استان کرمان:

سهم تولید ناخالص داخلی استان کرمان ۳.۴ درصد است

کرمان - رئیس صمت شمال استان کرمان سهم تولید ناخالص داخلی این استان را ۳.۴ درصد ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی حسینی نژاد پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای معادن کرمان بیان داشت: سهم تولید ناخالص داخلی استان ۳.۴ درصد است که ۳۹.۷ درصد از این آمار متعلق به صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان این که ۲۱ درصد از سهم اداره صمت مربوط به صنعت، ۹ درصد معدن و بیش از ۹ درصد هم به بخش تجارت تعلق دارد.

رئیس سازمان صمت شمال کرمان گفت: پیش بینی شده سهم معدن به ۱۱.۴ درصد در برنامه ششم توسعه برسد ضمن این که اختیار معافیت ۲۰ درصدی حقوق دولتی معادن به شورای معادن استان تفویض شده است.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: بهره‌بردارانی که برای بهره‌وری و صیانت از ذخایر معدنی، تحقیق و توسعه، اکتشاف، حفظ محیط زیست و افزایش صادرات معدن اقدام کنند تا ۲۰ درصد از معافیت حقوق دولتی بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: بر اساس بند «الف» ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در سال جاری از ۱۰۰ میلیارد تومان بیش از ۸۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن و فعالیت‌های معدنی وصول شده و ما بقی تا پایان سال وصول خواهد شد.

رئیس صمت شمال کرمان گفت: با توجه به ظرفیت بالای حقوق دولتی استان برای کمک به زیرساخت‌های معادن پیشنهاد می‌شود که ۵۰ درصد این عدد صرف زیرساخت‌ها هزینه و ۵۰ درصد هم در زمینه افزایش بهره‌وری، ایجاد صنایع معدنی، محیط زیست و افزایش صادرات صرف شود.

وی اظهار داشت: حقوق دولتی استان کرمان در سال جاری ۴۸۹ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد این آمار (۹۶ میلیارد تومان) را می‌توانیم در زیرساخت‌های استان هزینه کرد که اعضای شورای معادن می‌توانند در أین خصوص تصمیم بگیرند.

حسینی‌نژاد گفت: بر اساس ماده ۴۳ قانون معادن حساب‌های بانکی و همچنین گردش مالی شرکت‌های بزرگ و معادن هر استان باید در خود آن وجود داشته باشد.

کد خبر: ۴٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha