۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کنترل بازار با واردات خودروهای دست دوم
کارشناس بازار خودرو مطرح کرد

کنترل بازار با واردات خودروهای دست دوم

زینعلی خان، کارشناس بخش خودرو و رحمانی، مدیر فروش و بازاریابی شرکت ایران خودرو در خصوص گرانی قیمت خودرو و علل آن توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش بازار، سعید زینعلی خان درباره افزایش بی رویه قیمت خودرو و غیرقابل کنترل بودن آن گفت: تا زمانی که نظام عرضه و تقاضا به یک نظام درست تبدیل نشود، وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا خواهد کرد. با توجه به شرایط فعلی موجود، خودروسازان در روند تولید خودرو در بخشی از قسمت ها با کمبود قطعه مواجه هستند و تامین قطعات از عهده این افراد خارج است. همچنین سوء مدیریت ها نیز در این گرانی ها بی تاثیر نیست.

بابک رحمانی مدیر فروش و بازاریابی شرکت ایران خودرو هم با اشاره به برنامه این خودرو سازی در راستای فروش خودرو به مشتریان اظهار داشت: با توجه به هماهنگی با نهادهای نظارتی در حال حاضر فروش ما به صورت قرعه کشی انجام می شود. به سه روش فروش فوق العاده با تحویل حداکثر سه ماه، روش پیش فروش با تحویل ۴ تا ۱۲ ماه و فروش مشارکت در تولید با تحویل بالای ۱۲ ماه در حال عرضه خودرو هستیم. در تمامی این روش ها مشتریان باید ابتدا اقدام پیش ثبت نام می‌کنند و انتخاب مشتریانی که صاحب خودرو خواهد شد توسط قرعه کشی انجام می‌شود. از ابتدای سال تا به این لحظه ۳ برنامه فروش فوق العاده، یک پیش فروش و دو فروش مشارکت در تولید صورت گرفتند و در حال حاضر هم یک فروش فوری و یک فروش مشارکت در تولید در خدمت متقاضیان هستیم.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت ایران خودرو درباره حذف پلاک فعال خانوار برای خرید خودرو از ایران خودرو افزود : تنها در یک فروش فوق العاده به‌دستور کمیته خودروسازی، پلاک فعال خانوار را لحاظ کردیم و پس از آن این شرط حذف شد و شرط برای تهیه خودرو؛ داشتن گواهینامه، عدم خرید خودرو از ایران خودرو طی ۴۸ ماه گذشته و عدم وجود پلاک فعال انتظامی به نام شخص می باشد. ماهانه حدود ۱۸ هزار دستگاه فروش فوق‌العاده خواهیم داشت که این تعداد تا پایان سال به ۱۱۰ هزار دستگاه خواهد رسید همچنین با اخذ مجوزهای لازم، به فروش از طریق پیش فروش و مشارکت در تولید نیز اقدام خواهیم کرد.

زینعلی خان کارشناس خودرو در خصوص نحوه فروش خودرو در شرایط فعلی گفت: گویا ما به دهه شصت و دوران جنگ بازگشته ایم و با این روند شرایط دلالی ادامه خواهد داشت و تا مادامی که نحوه توزیع اینگونه صورت بگیرد، فساد از بازار بیرون نخواهد رفت اما ورود خودروهای دست دوم می تواند بازار را از حالت فعلی خارج کند.

کد خبر: ۴۷٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha