۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
مدارک تحصیلی بصورت الکترونیکی اصالت سنجی می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مدارک تحصیلی بصورت الکترونیکی اصالت سنجی می‌شود

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مدارک تحصیلی بصورت الکترونیکی اصالت سنجی می‌شود.

به گزارش بازار، محمد جواد آذری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اشکال در بررسی سوابق تحصیلی افزود: یکی از موضوعات بحث امروز درباره مدارک تحصیلی بود که در جاهای مختلف نیز اصالت مدرک تحصیلی مطرح می‌شود و امسال نیز شاهد بودیم، یکی از منتخبین مجلس شورای اسلامی به همین دلیل دچار مشکل شد. با وجود اینکه از فیلترهای مختلف گذشته بود.

وی گفت: برای حل این مشکل بحث این بود که مدارک تحصیلی به صورت الکترونیکی اصالت سنجی شود، هم آموزش و پرورش کارش را آماده کرده و هم وزارت علوم در این خصوص کارش به پایان رسیده است و از سال ۹۲ به بعد اطلاعات همه دانشگاه‌ها در سامانه‌ای که به این منظور تدوین شده است، مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان را کامل کرده اند.

وزیر ارتباطات افزود: به دستور آقای دکتر روحانی ما با معاونت حقوقی این موضوع را چک می‌کنیم و احتمالا اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی با حذف بخش‌هایی از حریم خصوصی به صورت عمومی در اختیار همه قرار دهیم تا همه بتوانند چک کنند مدرک تحصیلی بنده چیست و در کجا درس خواندم و چه سالی فارغ‌التحصیل شده ام تا من که مهندس هستم نگویند دکتر و کسی هم بیخود خودش را دکتر معرفی نکند.

وی گفت: این‌ها کارهایی است که ان شاء الله با توسعه دولت الکترونیک انجام می‌شود و ثمرات آن شفافیت و تسهیل امور برای مردم می‌باشد. وقتی مدرک تحصیلی را وزارت علوم تایید می‌کند دیگر کسی را در صف و کاغذ و مدرک بازی جعلی نداریم تا کارها به خوبی پیش برود.

کد خبر: ۴۷٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha