۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کاهش شاخص‌های جهانی در پی شکست واکسن کرونا در آمریکا

کاهش شاخص‌های جهانی در پی شکست واکسن کرونا در آمریکا

بازارهای آسیایی در معاملات روز چهارشنبه با روند کاهشی همراه شدند در حالی که آزمایش واکسن کرونا در آمریکا با شکست مواجه شد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شکست شرکت دارویی جانسون اند جانسون آمریکا در ساخت واکسن کرونا از یک سو و مبهم بودن آینده بسته حمایتی کاخ سفید از سوی دیگر موجب افت شاخص ها در معاملات امروز شد.

بر اساس این گزارش، شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» در آمریکا با تایید متوقف ساختن مرحله نهایی آزمایش بالینی واکسن کرونای خود به دلیل بیماری یک داوطلب جزئیات این بیمار را فاش نکرد.

ماه گذشته جانسون اند جانسون اعلام کرده بود که واکسن آزمایشی این شرکت اثرات ایمنی قدرتمندی را در بدن داوطلبان ایجاد کرده و پس از آن مرحله نهایی آزمایش بالینی خود را با حضور ۶۰ هزار داوطلب آغاز کرد. قرار بود نتایج این مرحله آزمایش تا پایان سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ مشخص شود.

در شهریور ماه نیز شرکت داروسازی «آسترازنکا»  که در حال ساخت واکسن کرونا است، به دلیل بیمار شدن یکی از داوطلبان، روند آزمایش بالینی را به طور موقت متوقف کرده بود.

به این ترتیب، قیمت سهام شرکت جانسون اند جانسون با افت ۲.۳ درصدی همراه شد و دیگر شاخص های آمریکا نیز در مدار منفی قرار گرفت.

در بازار آسیا نیز اوضاع به همین منوال بود. شاخص آسیا پاسفیک با افت ۰.۲ درصدی رو به رو شد و نیکی ژاپن نیز ۰.۲ درصد منفی شد. شاخص اصلی کره جنوبی نیز افت ۰.۷ درصدی را از آن خود کرد.

شاخص بلوچیپ CSI در چین نیز با کاهش ۰.۳ درصدی رو به رو شد.

در بازار آمریکا، شاخص داوجونز کاهش ۰.۵ درصدی داشت و اس اند پی نیز ۰.۶ درصد کاهش داشت در حالی که شاخص نزدک روند منفی ۰.۱ درصدی را از آن خود کرد.

کد خبر: ۴۷٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha