۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن ذرت از مزارع کرج
مدیر جهاد کشاورزی خبر داد:

پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن ذرت از مزارع کرج

کرج- مدیر جهاد کشاورزی کرج از برداشت ذرت در مزرعه آموزشی پژوهشی پردیس کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۳۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کرج، اسماعیل صارمی با اعلام این خبر گفت: ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت کشت ذرت است که عملیات برداشت از آنها از اوایل مهرماه آغاز شده است. سهم این مزرعه آموزشی پژوهشی در کشت ذرت ۱۰۰ هکتار و میانگین تولید آن در این قطعه ۲۰ هکتاری که روز چهارشنبه ۲۳ مهر ماه برداشت شده است، ۶۵ تن در هکتار می باشد که با توجه به میانگین ۶۲ تنی شهرستان و میانگین ۵۷ تنی استان افزایش تولید نشان می دهد.

صارمی با بیان اینکه عملکرد ذرت در کشور در هر هکتار ۵۰ تن است، افزود: مکانیزه بودن مراحل کاشت و برداشت، تناسب این محصول با اقلیم این شهرستان و سوددهی بالا از مهمترین عوامل گرایش کشاورزان به کشت این محصول در تناوب با گندم و جو است.

وی افزود: از نقاط قوت مدیریت کشت و کار در این مزرعه آموزشی پژوهشی، کاهش آب مصرفی و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی است. برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان کرج از اوایل مهر تا اواخر مهر ادامه دارد و کشت ذرت علوفه‌ای در مزارع این شهرستان عمدتا در راستای زنجیره تولید و ارزش غذایی است که برای مصرف علوفه در واحدهای دامداری صنعتی و نیمه صنعتی انجام شده است.

تولید سالانه هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و ۷۹ هزار تن شیر خام در کرج
صارمی اظهار کرد: سالانه بیش از هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۷۹ هزار تن شیر خام در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف و واحدهای فرآوری و مراکز جمع آوری شیر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کرج ۲۳ مهر مصادف با ۱۵ اکتبر، روز جهانی زنان روستایی را تبریک گفت و عنوان کرد: این زنان یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند و در ایران حدود ۱۱ میلیون زن روستایی زندگی می کنند که نقش پررنگی در سرپرستی خانواده های خود و نیز تولیدات کشاورزی، باغی و صنایع وابسته دارند.

صارمی افزود: این فعالیت ها با اینکه در ریشه کنی فقر روستایی و بهبود امنیت غذایی نقش دارند اما اغلب نادیده گرفته شده اند، با توجه به تعداد قابل توجه این زنان در کشور لازم است در برنامه ریزی های کلان به نقش قابل توجه آنها در چرخ اقتصاد کشور بیشتر توجه و رسیدگی شود.

کد خبر: ۴۷٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha