۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
شهرک فرآوری محصولات لبنی در چگنی احداث می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

شهرک فرآوری محصولات لبنی در چگنی احداث می‌شود

لرستان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: شهرک تخصصی سنگ که قرار بود در چگنی احداث شود به شهرک فرآوری محصولات لبنی تغییر کاربری می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، بختیار رازانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری چگنی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: حدود ۱۰ سال پیش یک شهرک تخصصی سنگ برای شهرستان چگنی مصوب شده بود.

وی افزود: متاسفانه مکان یابی این شهرک اشتباه بود و به دلیل تراکم بالای فضای سبز و تراکم درختان در آن محل، هفت‌سال بود که منابع طبیعی سند را منتقل نمی‌کرد و تا حدودی هم حق داشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که آن بخش مشجر و دارای فضای سبز را حذف کرده و مابقی را برای ساخت شهرک در نظر بگیریم که فضای شهرک را از ۵۰ هکتار به ۳۸ هکتار کاهش دادیم و با این کار، موافقت منابع طبیعی را گرفتیم.

وی با بیان اینکه فاصله بین شهرک تا معادن حدود هشت کیلومتر است و طراحی درستی برای آن صورت نگرفته، تصریح کرد: از آنجایی که صنعت سنگ، صنعتی خشن است که می‌تواند به درختان بلوط آسیب بزند، بهتر است به جای شهرک تخصصی سنگ آن را به عنوان یک شهرک عمومی در نظر بگیریم.

رازانی گفت: با توجه به اینکه یک شهرک دام در جوار این شهرک وجود دارد پیشنهاد می‌شود برای کارهای بسته بندی و فرآوری محصولات لبنی به کار گرفته شود تا هم خیلی آلاینده نباشد هم مشمول تسهیلات روستایی شود.

کد خبر: ۴۷٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha