۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
افزایش ظرفیت سردخانه ای کشور به ۵.۲ میلیون تن در دهه فجر

افزایش ظرفیت سردخانه ای کشور به ۵.۲ میلیون تن در دهه فجر

سرپرست معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی گفت: در دهه فجر ۱۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در کشور افتتاح می شود که ظرفیت سردخانه ای کشور به ۵.۲  میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان تهران، مهدی کاظم نژاد معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی در مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جهادکشاورزی ری برگزار شد، اظهار داشت : با همه تلاش های آمریکایی ها در تحریم در سال ۱۳۵۶ اگر ۲۵ تن تولید داشتیم امروز ۱۲۵ میلیون تن تولید در کشور داریم و این اتفاق جز با تلاش شما فعالان بخش کشاورزی و مدیران بخش های مختلف میسر نشده است.

کاظم نژاد افزود :  مفتخر هستیم که اعلام کنیم در دهه فجر ۱۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه ای در کشور به بهره برداری می رسانیم و این به این معناست که ظرفیت سردخانه ای کشور به ۵.۲ میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت : با یک شاخص ساده می گوئیم که آمریکایی ها با تمام مانورهای تبلیغاتی که دارند سرانه هر فرد در سردخانه هایشان حدود ۷۰ کیلو گرم به ازای هر فرد است و اروپایی نیز به ازای هر فرد ۵۰ کیلوگرم سرانه سردخانه ای دارند و ما با عدد اعلام شده کنونی برای هر فرد حدود ۶۰ کیلوگرم سرانه ظرفیت سردخانه ای داریم و در تلاش هستیم این عدد را بالاتر ببریم.

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی بیان داشت :  باید با ایجاد زیرساخت ها، تقاضا و تولید محور باشیم و با کاهش ضایعات همراه شویم و چاره ای جزء فراهم کردن زیرساخت ها در زمینه بهبود امنیت غذایی نداریم.

وی در ادامه به ارائه تسهیلات کشاورزی اشاره کرد و گفت : تقاضای ما این است که بانک ها ۲۵ درصد تسهیلاتشان را به بخش کشاورزی اختصاص دهند که متاسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده است و در برخی مواقع تا ۱۶ درصد اتفاق افتاده است.

کاظم نژاد  بیان داشت : آنچه که باید به آن بپردازیم افزایش بهره وری است و در استان تهران توجه خوبی به این موضوع شده است و همه باید کمک کنند که بهره وری در آب صورت بگیرد.

وی افزود : در دنیای رقابتی امروز چاره ای جز نگاه بازار محور نداریم و دلیل مشکل ما در صادرات این است که ما به بازارهای هدف پایدار به خوبی توجه نکرده ایم.

کد خبر: ۴٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha