۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کادیلاک تنها لوکس نیست! /تولید خودرو با آپشن های رویایی
CT۴-V؛ گزینه‌ای برای تقابل با اروپایی‌های جسور

کادیلاک تنها لوکس نیست! /تولید خودرو با آپشن های رویایی

کادیلاک در سال گذشته از سدان اسپرت کامپکت خود با نام CT۴-V رونمایی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: برند لوکس بزرگترین خودروساز آمریکا یعنی کادیلاک در سال گذشته از سدان اسپرت کامپکت خود که با نام CT۴-V شناخته می‌شود، رونمایی کرد. پسوند V که پیش‌تر از با این حرف آشنا هستیم، به منظور محصول اسپرت و پرفورمنسی این شرکت است.

این مدل که جایگزین مناسبی برای ATS به شمار می‌آید با فاصله محوری ۲۷۷۶میلی‌متری و بهره گرفتن از خطوط به اصطلاح اتو کشیده و سطوح تخت روی و البته بهترین تناسبات بدنه که در پروفیل خودرو با رینگ‌های ۱۸اینچی و زاویه خاص ستون C  شاهد همان کارکتر موقر و سنگین از لحاظ بصری آشنای کادیلاک هستیم.

در نمای جلو چهره‌ای مشابه برادر بزرگتریش یعنی CT۵ را به خود گرفته که البته با چراغ‌های که از LED عمودی بهره گرفته با جلوپنجره عریض به فرم جدید کادیلاک، ورودی هوا بزرگ سپر و خطوط نرم و حجم خاص روی کاپوت برخلاف CT۵-V چهره‌ای اسپرت و جذاب را به نمایش می‌گذارد.  

از سوی دیگر در نمای عقب همان فرم چراغ‌های عمودی کادیلاک اما با زاویه خاص به شکل ال خودنمایی می‌کند که با حجم‌پردازی زیبا روی در صندوق عقب و خروجی‌های دوبل و اسپویلر نصب شده روی در صندوق به اسپرت بودن CT۴-V دلالت دارد.

از آنجا که مدل‌های که پسوند V را با خود یدک می‌کشند و خودروی اسپرت و پرفورمنسی به حساب می‌آیند، مهندسان کادیلاک قطعاتی چون لیپ زیر سپر جلو، اگزوزهای‌ دوبل در طرفین سپر عقب، دیفیوزر و اسپویلر روی در صندوق عقب را برای این مدل نصب کرده‌اند تا علاوه بر به نمایش گذاشتن ویژگی اسپرت، پرفورمنس خودرو را در حد چشمگیری بهبود بخشد.

مهم‌ترین تغییرات در بخش طراحی کادیلاک را باید کابین جذاب CT۴-V دانست، چراکه همان حس قرارگیری و نشستن روی صندلی‌های ATS-V  را القا می‌کند، فضای داخلی این سدان کامپکت اسپرت کادیلاک بهبود کیفیت متریال و استفاده از چرم باکیفیت و احتمالا نمونه‌های آلکانترا را به خود دیده است.

کلاستر بزرگ دیجیتالی، غربیلک فرمان V، قرارگیری صفحه نمایشگر۸اینچی ذوزنقه‌ای در بالای دریچه‌های عمودی بزرگ سیستم تهویه مطبوع و کنترل اتوماتیک و هوشمند تنطیمات مربوط به سیستم تهویه فضای مدرنی را برای CT۴-V را به ارمغان آورده است.

در کنار این موارد نمایشگر که خط سبز رنگ در قسمت بالای غربیلک فرمان تعبیه شده، زمان مناسب برای تعویض دنده را به راننده نشان می‌دهد، پدال‌های شیفتر منیزیومی، دسته دنده اسپرت مشابه محصولات ب‌ام‌و و صندلی‌های اسپرت نسل جدید رانندگی با یک خودروی تمام اسپرت را تداعی می‌کند.

طراحی صندلی‌های جدید ارگونومی سطح بالای را به ارمغان آورده که طراحی دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع و دکمه‌های مربوطه برای تنظیمات و چیدمان دیگر دکمه‌ها در زیر دریچه‌ها کاربری ساده و آسانی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

طول ۴۷۵۵‌میلی‌متری و عرض ۱۸۱۶میلی‌متری فضای پای خوبی برای سرنشینان عقب را به وجود آورده که ابعاد صندوق بار حدود ۱۳۳۳.۵‌میلی‌متر بیشتر از مدل ATS-V است و به طور کلی در کلاس خود چنین محفظه‌ای برای بار جادار و مناسب عنوان می‌شود.

از سوی دیگر مهندسان کادیلاک دو پیشرانه چهارسیلندر دولیتری توربو و ۲.۷لیتری توربو برای این سدان کامپکت اسپرت در نظر گرفته‌اند. اما از آنجا که مدل CT۴-V نسخه پرفورمنسی و قوی‌تر از مدل استاندارد خواهد بود، بنابراین زیر کاپوت نسبتا کشیده خود یک موتور چهارسیلندر خطی به حجم ۲.۷لیتری موسوم به L۳B مجهزبه تکنولوژی تویین توربو و بهینه‌سازی میل‌بادامک‌ها و تایمینگ سوپاپ‌ها توانایی قدرت ۳۲۰اسب‌بخار و گشتاوری بی‌نظیر برابر ۵۰۰نیوتون‌متر را تولید می‌کند.

سیستم انتقال قدرت جدید جنرال موتور که همان گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک است، وظیفه انتقال چنین قدرت و گشتاور بالایی را به هر چهارچرخ دارد. همچنین سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود LSD تعبیه شده تا اتلاف انرژی در زمان انتقال قدرت را به حداقل برساند و هم پرفورمنس و پایداری خودرو را در زمان ایجاد لغزش چرخ‌ها بهبود می‌دهد.

البته مطابق آنچه کادیلاک اعلام کرده توزیع وزن به صورت ۵۰/۵۰ بوده که این مساله خود در کنترل و هدایت بهتر خودرو در کنار فرمان الکتریکی EPS تاثیرگذار است. کادیلاک CT۴-V به تجهیزات ایمنی و رفاهی به‌روزی چون سوپر کروز(رانندگی خودکار کادیلاک)، سیستم پایش نقاط کور، سیستم ترمزاضطراری، کروز کنترل هوشمند، نصب دوربین‌های جدید برای شناسایی عابرپیاده و پیشگیری از برخورد، سیستم هشدار انحراف از مسیر، آنالیز وضعیت ترافیکی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، امکان تنظیم صندلی‌های جلو در ۱۲جهت، صفحه نمایش ۸اینچی با قابلیت اتصال به اتو اندروید و اپل کارپلی، محفظه شارژ برای گوشی‌های هوشمند و سیستم صوتی Bose پریمیوم مجهز شده تا با قیمت ۴۵هزار و ۴۹۰ با رقبای آلمانی خود به رقابت بپردازد.

کد خبر: ۴۷٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha