۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
معاملات خودرو در شیراز به صفر رسید؛ دلالان بانی گرانی نیستند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

معاملات خودرو در شیراز به صفر رسید؛ دلالان بانی گرانی نیستند

شیراز- باقری، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز گفت: افزایش قیمت اتومبیل، بازار را دچار رکود اساسی کرده و انجام معاملات در شیراز به نزدیک صفر رسیده است.

هدایت الله باقری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرایط اقتصادی باعث رکود در بازار خودرو در شیراز شده است، افزود: متاسفانه پس از یک دوره افزایش خرید، بازار دچار رکود شده که عوامل مختلفی در این زمینه نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو به بازار ارز وابستگی دارد، گفت: پیش از این هر افزایش قیمت بستگی به عوامل مختلفی داشت که بعد از هر مدتی پیش می آمد اما امروزه شاهد افزایش قیمت بصورت روزانه هستیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز در ادامه اظهار داشت: خرید و فروش خوردو در این بازار به کمترین حد خود رسیده و بسیاری از نمایشگاه داران را نگران آینده کرده است.

وی در خصوص توازن میان عرضه و تقاضا تاکید کرد: عملا هیچ قانون و توازنی میان عرضه و تقاضا و افزایش قیمت مشاهده نمی شود چرا که اصولا باید عرضه و تقاضا منجر به کاهش یا افزایش قیمت شود.

باقری با اشاره به اینکه اکثر شهروندان به دلیل پایین بودن ارزش پول وارد خرید و فروش شده اند، گفت: مسائل و مشکلات مختلف اقتصادی باعث شده تا مردم سرمایه خود را در بازار خودرو ، طلا و یا ارز وارد کنند چرا که سود بانکی دیگر جوابگوی نیاز آن‌ها نیست.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با یادآوری اینکه نمایشگاه داران از گرانی خودرو رضایت ندارند، ادامه داد: رکود در بازار به نفع هیچ کسی نیست و اکثر نمایشگاه داران به دلیل اینکه نتوانسته اند ماشین های فروخته شده را جایگزین کنند در معرض ضرر و زیان هستند.

باقری افزود: تا پیش از این گرانی ها هر نمایشگاه دار با سرمایه یک میلیارد تومان می توانست نمایشگاه را از مدل های متنوع اتومبیل پر کند در حالی که این روزها با این رقم حتی توان خرید یک اتومبیل هم به سختی وجود دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز در خصوص نقش دلالان و افزایش قیمت ها گفت: دلالان نقش خاصی در این افزایش قیمت ندارند و دلیل اصلی بالا رفتن قیمت ارز بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چشم انتظار حمایت و تصمیم دولت هستیم، افزود: توقع این است که دولت با نظارت بر بازار خودرو  و با تمهیداتی اساسی در این زمینه چاره ای مناسب بیندیشد.

باقری در خصوص حمایت از نمایشگاه داران در دوران کرونا نیز گفت: برخی از نمایشگاه داران دچار کرونا و در این مدت دچار مشکلات اساسی اقتصادی بوده اند، در دوران کرونا هیچگونه حمایت و تسهیلاتی به این اتحادیه تعلق نگرفته است.

کد خبر: ۴۷٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ابراهیم IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      سلام خودروساز ها هنگام ثبت نام میگویند خودرو تا یک سال در رهن می باشد ولی هر روز شاهد فروش حواله خودرو هستیم حتی دیده شده در بعضی نمایشگاه ها اتومبیل خودرو های رهنی بدون هیچ مشکلی خرید و فروش میشود و برای فروش گذاشته اند که حداق دو برابر از نرخ نمایندگی می باشد یا مثلا در هنگام ثبت نام شخص امتیاز برنده شدن در قرعه کشی خود را به فروش می رساند و هیچس جلوی همچین افرادی را نمیگیرد