۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
 صفر تا صد پالایشگاه‌ها از ظرفیت داخلی بهره می‌گیرند
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

صفر تا صد پالایشگاه‌ها از ظرفیت داخلی بهره می‌گیرند

احمدی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: بعد از تحریم صفر تا صد پالایشگاه‌ها از ظرفیت‌های داخلی بهره می‌گیرند.

به گزارش بازار، موسی احمدی با اشاره به فعالیت‌های مثبت در حوزه پالایشگاه‌های جنوب کشور در دولت نهم و دهم، گفت: ۲۴ فاز پالایشگاهی با یکدیگر شروع به کار کردند ولی دولت دهم فازهای یک و دو و سه را اولویت بندی کرد.

وی افزود: برخی فازها که نزدیک چاه‌های قطر بودند سریع به بهره برداری رسید و از درآمد آن، فازهای دیگر را بهره برداری نمودند و لذا فقط فاز ۱۴ در پارس جنوبی باقی مانده است.

احمدی اضافه کرد: با توجه به موقعیت زمانی و اقتصادی فازها به بهره برداری رسیده است ولی یکسری شرکت‌های خارجی وارد فضای کاری شده بودند که در کنار تحریم‌ها، بیشتر از ظرفیت‌های داخلی استفاده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تحریم صفر تا صد پالایشگاه‌ها از ظرفیت‌های داخلی بهره می‌گیرند.

احمدی گفت: در عسلویه چندین پتروپالایشگاه‌ها آغاز به کار کرده‌اند و کارشان نزدیک به بهره برداری می‌باشد، ظرفیت زمانی و وضعیت مالی موجب شده به صاحبان پتروپالایشگاه کمک شود.

در ادامه حمیدرضا صالحی، عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ۹ پالایشگاه فعال در کشور با ظرفیت تولید دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه، اظهار کرد: پتروشیمی هم ظرف ۶۰ میلیون تن را رد کرده است و از نظر ارزش دارایی ۵۰ میلیارد دلار ارزش پتروشیمی‌هاست.

وی افزود: چندین گام برداشته شده تا به مرز ۱۰۰ میلیون در قالب برنامه توسعه‌ای برسیم.

صالحی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان صادرات نفت نبود، قرار شد پتروپالایشگاه‌ها ایجاد شود تا از خام فروشی فاصله بگیریم و ما نیز ایراداتی به این طرح گرفتیم.

این فعال حوزه انرژی خاطرنشان کرد: وزارتخانه قرار بود میزان دو میلیون بشکه را آن هم با کمک صندوق توسعه ملی فراهم کند و ۱۴ و نیم درصد سهم وزارت نفت نیز فراهم بود.

کد خبر: ۴۷٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha