۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
 فولاد بورسی، قتلگاه تولید داخلی
عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد

فولاد بورسی، قتلگاه تولید داخلی

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع مجلس، فروش فولاد در بورس خاصه برای تولیدکنندگان لوازم خانگی را به یک قتلگاه تشبیه کرد که جلوی تولید را در کشور می‌گیرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی کیا با اشاره به تولید ۳۰ میلیون تن فولاد کشور و مصرف ۱۵ میلیون تنیِ آن گفت: قیمت عرضه در کشور ۳۴ درصد بالاتر از نرخ جهانی است و در دنیا به ما می‌خندند.

وی افزود: دلیل این امر، معافیت مالیاتی بر صادرات است و لذا تولیدکننده به سمت صادرات می‌رود. همچنین بسیاری افراد که مجوزهای کاغذی دارند، سهم خود را از فولاد خریده و در بازار آزاد به تولیدکننده واقعی می‌فروشد.

حسینی کیا با اشاره به دلالیِ فولاد در کشور گفت: برای تولید داخل باید مالیات پرداخت، لذا فولادی‌ها تمایلی برای عرضه این اقلام به تولیدکننده داخلی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید و مصرف در کشور مشخص است و لذا می‌توان بردن فولاد در بورس، یعنی بردن این محصول در قتلگاه و تولید رونق نمی‌گیرد.

در ادامه غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه انجمن صنایعِ لوازم خانگی درخواستِ افزایش قیمت این اقلام را داده‌اند و تقاضا از سوی تولیدکنندگان نبوده، اظهار کرد: روزی که ارز حدود ۱۲هزار تومان بود، قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و حتی افزایش قیمت اردیبهشت ماه توسط سازمان حمایت، بر مبنای قیمت‌های آذر در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: امروز که ارز بین ۲۷ تا ۳۱ هزار تومان خریداری می‌شود، حدود ۲ برابر هزینه کرد ماست که در قطعات وارداتی و مواد اولیه تاثیر گذار است.

غزنوی با تاکید بر اینکه با قیمت‌های قبلی، امکان ادامه‌ تولید لوازم خانگی در کشور میسر نیست، افزود: ورق فولاد مبارکه به سختی بدست مصرف‌کننده می‌رسد و آن را به همه تولیدکنندگان هم نمی‌دهند.

وی با اعلام اینکه بخش اعظم تولیدکنندگان لوزم خانگی مجبورند ورق‌های فولادی را از بازار آزاد تهیه کرده که در این صورت ورق ۱۱ هزار تومان را به دو برابر قیمت می‌خرند، گفت: این روند در قیمت تمام شده اثری بد می‌گذارد و مردم ضرر اصلی را می‌دهند.

کد خبر: ۴۷٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha