۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان موجب قطع وابستگی به محصولات خارجی شده است

تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان موجب قطع وابستگی به محصولات خارجی شده است

مشهد- رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم ‌و فناوری این استان توانسته‌اند با استفاده از دانش فنی جوانان زیر ۳۰ سال، محصولات و خدماتی ارائه دهند که در تامین نیازهای داخلی، دیگر به دانش‌های خارجی متکی نباشیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان احسان ارکانی در بازدید از این پارک افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم ‌و فناوری خراسان توانسته‌اند با استفاده از دانش فنی جوانان زیر ۳۰ سال، محصولات و خدماتی ارائه دهند که در تامین نیازهای داخلی دیگر به دانش‌های خارجی متکی نباشیم.

ارکانی بابیان اینکه ما در برابر این دانش موظف هستیم و باید این محصولات در کشور مورد مصرف قرار بگیرند ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم زحماتی که این شرکت‌ها می‌کشند و با توجه به محصولات خوبی که تولید و ارائه می‌کنند، اما مجموعه‌ها و دستگاه‌های ما از این تولیدات داخلی با چنین سطح فناوری بالا استقبال نمی‌کنند و مشابه این محصولات و خدمات را از کشورهای خارجی خریداری می‌کنند که این خود ضربه بزرگی به انگیزه و روحیه این جوانان و همچنین به منابع مالی ما به ویژه منابع ارزی است که باید به‌صورت جدی با آن مواجه شد.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد و قصد داریم با توجه به اطلاعات کاملی که در زمینه تولید و خدمات این شرکت‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند با مجموعه‌هایی که به این تجهیزات نیاز دارند صحبت کنیم و آن‌ها را از وجود چنین شرکت‌هایی آگاه سازیم.

 اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به جهش دارد

در این بازدید هم چنین مهدی خالقی، مدیرکل امور مجلس و ذی‌نفعان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم‌ و فناوری خراسان ظرفیت‌های فراملی دارند و توانسته‌اند سهم بالایی از اقتصاد دانش‌بنیان را به خود اختصاص دهند.

وی افزود: در این راستا ما تلاش خواهیم کرد تا با تزریق منابع مالی لازم اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان را به حرکت در آوردیم.

گفتنی است در دیدار محسن زنگنه نماینده تربت‌حیدریه و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، احسان ارکانی رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، مهدی خالقی مدیرکل امور مجلس و ذی‌نفعان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و هانیه شعبانی کارشناس امورمجلس از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک علم ‌و فناوری خراسان بازدید کردند.

کد خبر: ۴۷٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha