۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
بخش عمده‌ای از ارز کشور از پتروشیمی تامین می‌شود
مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

بخش عمده‌ای از ارز کشور از پتروشیمی تامین می‌شود

رفیعی، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های پایین دستی به جای واردات، از محصولات پتروشیمی داخلی استفاده می‌کنند.

به گزارش بازار، جعفر رفیعی گفت: صنعت پتروشیمی کشور علیرغم موانع و تهدیدهایی مانند تحریم و بحران کرونا، در حوزه تامین مواد اولیه کارخانه جات داخلی و حوزه صادرات کارنامه قابل دفاعی دارد.

وی افزود: صنایع پتروشیمی در سال ۹۹ با توجه به محدودیت‌های صادراتی، صادرات این صنعت نسبت به سال گذشته از نظر حجم و وزن افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: قیمت پتروشیمی جهان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و این موضوع شامل حال ایران هم می‌شود.

وی با بیان این که چرخ پتروشیمی به دلیل تحریم‌ها متوقف نشده است، عنوان کرد: میزان تولید ما در حوزه پتروشیمی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

جعفر رفیعی با اشاره به بهره‌برداری‌های جدید از طرح‌های مختلف پتروشیمی، توضیح داد: امسال ۱۷ طرح مرتبط با پتروشیمی به چرخه تولید کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به مواد اولیه‌ای که پتروشیمی به صنایع پایین‌دستی تزریق می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های پایین دستی به جای واردات، از محصولات پتروشیمی داخلی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: بیش از نیمی از محصولات پتروشیمی کشور صادر می‌شوند.

وی اضافه کرد: محصولات پتروشیمی ایران در هنگام صادرات با قیمت‌های خوب و معقولی معامله می‌شوند و ارزان نیستند.

جعفر رفیعی تاکید داشت: بخش عمده‌ای از ارز مورد نیاز – کالاهای اساسی و ارز نیمایی – کشور از کانال صادرات محصولات پتروشیمی تامین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که صنایع پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه برخی از اوقات کالاهای موجود در بورس کالا به بازار آزاد یا انبارهای احتکار ورود پیدا می‌کنند و به دست مشتری واقعی نمی‌رسند.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: در طول دو سال گذشته فعالیت‌های و اقدامات متعددی برای جلوگیری از کارهای احتکاری انجام شده‌اند.

وی ادامه داد: قیمت‌های بازار آزاد هیچ‌گاه به دست شرکت پتروشیمی نمی‌رسد.

جعفر رفیعی با بیان این که سه شرکت تابع خلیج فارس به بازار بورس ورود می‌کنند، اظهار داشت: سهام خلیج فارس با نماد فارس در حال حاضر در بازار بورس فعالیت می‌کند.

کد خبر: ۴۷٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha