۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰
خیز بلند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای سرمایه گذاری کلان در همدان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

خیز بلند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای سرمایه گذاری کلان در همدان

همدان- ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر تلاش در راستای فعال سازی واحدهای تولیدی راکد استان همدان پیگیر سرمایه گذاری کلان در این استان است تا جایی که ۳۰۰ طرح از سوی استانداری همدان به این مجموعه معرفی شده و کار کارشناسی و اهلیت سنجی این طرح‌ها در حال انجام است.

بازار؛ گروه استان‌ها: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در گام دوم خود که مسیر تحقق ظهور و حرکت به سمت تعالی جامعه و تحقق تمدن اسلامی است در مقطعی قرار دارد که بسیاری از انگاره‌ها و ارزش‌های آغازین انقلاب دوباره در جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

آنچه مسلم است اگر فعالیت‌های اجتماعی در راستای اندیشه متعالی حضرت امام (ره) و تفکر بسیجی در جامعه طنین انداز شود و مورد استقبال قرار می‌گیرد و مردم با اشتیاق بسیار زیادی به سمت آن حرکت می‌کنند.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از جمله مجموعه‌هایی است که در این مسیر گام بر می‌دارد کمااینکه برای توسعه مناطق محروم کشور در چهار دهه فعالیت‌های چشمگیری داشته و تلاش دارد برای حل مشکلات مردم در کنار آنها فارغ از نگاه‌های سیاسی فعالیت کند.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان همدان نیز فعالیت‌های متفاوتی را رقم زده و با برنامه ریزی های انجام شده سعی در کاهش محرومیت‌ها داشته که به منظور آشنایی بیشتر با اقدامات انجام شده این ستاد گفتگویی با معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

در استان همدان و توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) چهار رزمایش برای مقابله با کرونا برگزار شده که از ماه رمضان گذشته تاکنون در مجموع حدود ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای آنها هزینه شده است

علی چهاردولی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان همدان و توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) چهار رزمایش برای مقابله با کرونا برگزار شده که از ماه رمضان گذشته تاکنون در مجموع حدود ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای آنها هزینه شده است؛ اظهار کرد: ۲۷ هزار بسته غذایی در ماه رمضان بین نیازمندان توزیع شد که ارزش هر بسته غذایی ۳۲۰ هزار تومان بود و در این راستا هشت میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید داخلی مرغ و مرغداری حدود ۱۲۰ تن مرغ از تولیدکنندگان خریداری شد، ادامه داد: این مرغ‌ها با اعتباری حدود یک میلیارد تومان خریداری و گوشت مرغ بین محرومان و ساکنان حاشیه شهر توزیع شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان با اشاره به اینکه روز تاسوعا و ظهر روز عاشورا نیز ۱۰۰ هزار پرس غذا تهیه و توزیع شد؛ افزود: گوشت مرغ مورد نیاز را ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تهیه کرد و غذا با همکاری گروه‌های جهادی پخته و توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در یک مرحله ۲۰ سری جهیزیه کامل در بین محرومان توزیع شد؛ بیان کرد: مرحله سوم رزمایش «مشق احسان» به تازگی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در همدان اجرا و ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر شامل کیف، دفتر و لوازم نوشت افزار در مناطق کم برخوردار توزیع شد.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای دسترسی آسان مردم به ماسک سامانه «هست اینجا» را راه اندازی کرده است

چهاردولی با اشاره به اینکه امیدواریم این کمک‌های مومنامه و رزمایش‌ها با توزیع لوازم بهداشتی ادامه داشته باشد؛ افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای دسترسی آسان مردم به ماسک سامانه «هست اینجا» را راه اندازی کرد به این شکل که هر شخص با ورود به سامانه و ثبت کد ملی می‌تواند یک بسته حاوی ۵۰ عدد ماسک سه لایه را با کیفیت بالا به قیمت ۶۰ هزار تومان خریداری کند.

وی با بیان اینکه در ۱۰ نقطه شهر همدان و مناطقی از استان ماسک‌ها بعد از خریداری توزیع می‌شود؛ گفت: خرید ماسک از سامانه «هست اینجا» برای عموم مردم آزاد است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان ادامه داد: در مرحله نخست با هر کد ملی یکبار می‌توان از سامانه «هست اینجا» ماسک خریداری کرد تا کل جامعه را پوشش دهیم و پیش‌بینی شده برای مراحل بعدی امکان خرید ماسک با کد ملی دوباره فراهم شود.

چهاردولی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تمام قد در راستای تامین معیشت و کمک به حل مسائل بهداشتی و مسائل مربوط به کرونا پای کار آمده است؛ اضافه کرد: از امروز مقدار قابل توجهی مواد بهداشتی در سطح کشور در حال توزیع است و این اقلام بهداشتی با توجه به وضعیت کرونای هر استان و محرومیت هر استان از طریق ستاد توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمام امام (ره) در رابطه با تهیه تبلت مورد نیاز دانش آموزان مناطق محروم برای استفاده از برنامه شاد در سطح کلان توافق‌هایی با کمیته امداد داشته و تعدادی تبلت تهیه و تحویل شده است؛ افزود: جلساتی با استاندار همدان و حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس برگزار شده تا برای تهیه تبلت دانش آموزان محروم استان همدان کمک ویژه‌ای انجام شود و مقرر شده از تهران پیگیر موضوع باشیم.

پیگیر سرمایه گذاری کلان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان همدان هستیم
چهاردولی در ادامه به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: جلساتی با معاون اقتصادی استاندار همدان برگزار شده و پیگیر سرمایه گذاری کلان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان همدان هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ طرح از سوی استانداری همدان به ما معرفی شده و کار کارشناسی و اهلیت سنجی این طرح‌ها در حال انجام است؛ ادامه داد: با همکاری بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حرکت خوبی انجام خواهد شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان با اشاره به اینکه نوسازی مدارس را ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به جدیت پیگیری می‌کند؛ افزود: ۶۹ مدرسه توسط بنیاد برکت و ستاد در استان همدان ساخته شده و در چند روز آینده چهار مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده ۱۲۰ خانه عالم را در روستاهای استان همدان تعمیر و تجهیز کنیم؛ افزود: برای انجام این کار اعتباری حدود ۷۵۰ میلیون تومان مصوب شد که به زودی تخصیص پیدا می‌کند و با هماهنگی تبلیغات اسلامی خانه‌های عالم روستاهای استان همدان بازسازی می‌شود.

چهار واحد مرغ ماکیان قهاوند با مشارکت بنیاد برکت فعال شده و بازدهی خوبی داشته است

چهاردولی در ادامه به اقدامات انجام شده برای فعال سازی واحدهای تولیدی راکد استان همدان پرداخت و با اشاره به اینکه چهار واحد مرغ ماکیان قهاوند با مشارکت بنیاد برکت فعال شده و بازدهی خوبی داشته است؛ افزود: طرح‌های جدیدی که کار کارشناسی آنها انجام شود هم در اولویت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به اجرای طرح اشتغالزایی در روستاها اشاره کرد و با بیان اینکه شهرستان اسدآباد به عنوان پایلوت مد نظر قرار گرفته است؛ ادامه داد: حدود ۳۱۰ شغل با پرداخت ۱۶ میلیارد تومان در روستاهای اسدآباد ایجاد شده که تا ۶۱۰ شغل قابل افزایش است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان با اشاره به اینکه به روستاییان وام پنج تا ۴۰ میلیون تومانی در ۲۰ رسته شغلی پرداخت شده است، اضافه کرد: رسته‌ها شامل دام سبک و سنگین، بافت فرش، پرورش بوقلمون، کارهای خدماتی و … می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم روستاهای شهرستان نهاوند به عنوان پایلوت انتخاب شده است؛ ادامه داد: روستاهای این شهرستان در حال بررسی هستند تا در شهرستان نهاوند نیز در مرحله نخست ۱۶ میلیارد تومان وام خود اشتغالی روستایی با بهره چهار درصد به روستاییان پرداخت شود.

۱۶ میلیارد تومان در اسدآباد برای اشتغالزایی پرداخت شد
چهاردولی با اشاره به اینکه در مجموع در اسدآباد ۱۶ میلیارد تومان برای اشتغالزایی پرداخت شده اما در نهاوند هنوز پرداختی انجام نشده است؛ افزود: این تسهیلات با همکاری بانک مهر، بانک پارسیان و صندوق توسعه پرداخت خواهد شد.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز آبروی نظام است و حضور این ستاد و بنیاد برکت در مناطق محروم حقاً و انصافاً موجب ایجاد برکت در این مناطق بوده است.

کد خبر: ۴۷٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha