۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
دریافت پروانه کسب برای کشاورزان، اجباری می‌شود
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور:

دریافت پروانه کسب برای کشاورزان، اجباری می‌شود

ملک زاده، رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: با تغییر ساختار نظام صنفی کشاورزی کشور، و به منظور هویت دار شدن فعالان بخش کشاورزی، دریافت پروانه کسب برای کشاورزان، اجباری می‌شود.

به گزارش بازار، شفیع ملک زاده در حاشیه نخستین جلسه هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی و در جمع خبرنگاران افزود: براساس مصوبه سال ۹۷, نظام صنفی کشاورزی، به اتاق اصناف کشاورزی ایران تبدیل شده و امروز نخستین جلسه هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی که اعضایش ۱۶ نفر هستند برگزار شد.

وی ادامه داد: هفت وزیر به علاوه روسای اتاق بازرگانی ایران و اتاق اصناف کشاورزی عضو این هیئت عالی هستند و ریاست هیئت، برعهده وزیر جهاد کشاورزی است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: این هیئت عالی، نظارت بر عملکرد اتاق‌های اصناف کشاورزی ایران و شهرستان‌ها و همچنین اتحادیه‌های تخصصی صنفی کشاورزی را بر عهده دارند و امیدواریم که باعث تحولی مثبت در بخش کشاورزی شوند.

ملک زاده افزود: با توجه به این که بیش از ۳۷۰ شغل در بخش کشاورزی شناسایی شده، باید همه کشاورزان از هویت و سازماندهی مشخصی برخوردار شوند که به این ترتیب همه کشاورزان دارای برند خاص می‌شوند که در همه مقاطع اعم از تنظیم بازار، الگوی کشت و تخصیص نهاده ها، مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این پروانه کسب در واقع مدرک شناسایی شغلی کشاورزان است و با دارا بودن آن، کشاورزان می‌توانند از مزایای تامین دستگاه‌ها استفاده کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: با تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران و هیئت عالی نظارت بر اصناف با توجه به این که همه خدمات بخش کشاورزی باید در قالب سازماندهی شده و براساس پروانه شغلی ارائه شود، در نتیجه کشاورزان برای استفاده از این خدمات، باید پروانه صنفی دریافت کنند.

ملک زاده افزود: در آئین نامه جدید اتاق اصناف کشاورزی ایران، تاکید شده کسانی از خدمات کشاورزی بهره مند می‌شوند که پروانه کسب دریافت کنند.

وی گفت: حتی خرید حمایتی از کشاورزان نیز براساس همین پروانه کسب صورت می‌پذیرد البته این پروانه هزینه زیادی را به کشاورزان تحمیل نمی‌کند و مبلغ آن براساس تصمیم مجمع عمومی اتحادیه کشاورزان در استان‌ها تعیین می‌شود.

کد خبر: ۴۷٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha