۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
۲ هزار تن گردو در قم برداشت می‌شود
طی امسال؛

۲ هزار تن گردو در قم برداشت می‌شود

قم - ابراهیمی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قم گفت: پیش بینی می‌شود امسال دو هزار تن گردو خشک از باغات قم برداشت شود که ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

مسلم ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به آغاز فصل برداشت گردو از باغات قم، گفت: ۱۴۰۰ هکتار باغ گردو در استان قم وجود دارد و کیفیت گردوی این استان از بسیاری از مناطق کشور بهتر است.

وی از برداشت میانگین هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گردو در هر هکتار از باغات قم خبر داد و گفت: برخی از مناطق قم مانند منطقه وسف شرایط بهتری برای کشت گردو دارند و برداشت این محصول دو برابر است که به دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار می‌رسد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه پیش بینی می‌شود برداشت گردو در قم طی امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یابد، گفت: طبق برآوردهای انجام شده امسال تا دو هزار تن گردو خشک از باغات قم برداشت خواهد شد.

وی با اشاره به خشکسالی و سرمای چند سال گذشته و خسارت وارد شده به درختان گردو در قم، گفت: با انجام عملیات پیوند و اقدامات کارشناسی امسال محصول خوبی برداشت می‌شود.

گردو در مناطق کوهستانی قم از جمله قاهان،‌ دستجرد، کرمجگان و فردو در بخش‌های کهک و خلجستان کشت می‌شود و این استان به دلیل شرایط مستعد آب و هوایی برای کشت گردوی پوست کاغذی و پوست سفید مستعد است.

قیمت مناسب، تولید محصول باکیفیت و شرایط خوب انبارداری باعث شده طی سال‌های اخیر بسیاری از باغداران قم به کشت این محصول پر خاصیت رغبت بیشتری داشته باشند.

کد خبر: ۴۷٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha