۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
تعیین ماهیت و استاندارد ۹۳ مورد کالاهای صادراتی در استان سمنان
مدیرکل استاندارد سمنان خبر داد:

تعیین ماهیت و استاندارد ۹۳ مورد کالاهای صادراتی در استان سمنان

سمنان- مدیرکل استاندارد سمنان از تعیین ماهیت و استاندارد ۹۳ مورد کالاهای صادراتی در استان خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته ۱۰۲ مورد خرید و آزمایش عیار طلا در بازار انجام شد.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس رستمی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای استاندارد استان سمنان به میزبانی استانداری با تأکید بر اینکه استانداردسازی محصولات تولیدی نقش مؤثری در تحقق شعار سال و توسعه صادرات استان ایفا می‌کند، اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۱۰۲ مورد خرید و آزمایش عیار طلا در بازار استان انجام شد.

وی بابیان اینکه در این مدت تعیین ماهیت و استاندارد ۹۳ مورد کالاهای صادراتی در سمنان انجام‌شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در انجام طرح‌های عمرانی از مصالح ساختمانی مورد تأیید استاندارد استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان با اشاره به اینکه ۶۵۰ مورد گواهی استاندارد آسانسور در استان صادرشده است، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۹۳ موردبررسی استاندارد و تعیین ماهیت کالاهای صادراتی از سوی اداره کل استاندارد استان  انجام‌شده است.

رستمی با اشاره به اینکه ۳۵ هزار استاندارد در سطوح مختلف در کشور تعریف‌شده که از این تعداد ۹۶۰ مورد از آن استاندارد اجباری است، یادآور شد: این طرح در ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و درنتیجه آن رونق تولید ملی و بازار فروش آن در کشور مؤثر خواهد بود.

کد خبر: ۴۷٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha