۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
آغاز عملیات اجرایی پایاب سد سبلان/ مشکین شهر به قطب گردشگری تبدیل شد
استاندار اردبیل:

آغاز عملیات اجرایی پایاب سد سبلان/ مشکین شهر به قطب گردشگری تبدیل شد

اردبیل - استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه مشکین شهر در مسیر توسعه گام بر می‌دارد، از اجرای پایاب سد سبلان طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، اکبر بهنام جو با حضور در شهرستان مشکین شهر، ضمن بیان اینکه با ایجاد زیرساخت های لازم و وجود آب گرم های متعدد، این شهرستان به قطب گردشگری در استان تبدیل شده است گفت: سند آمایش استانی در اسفند ماه تصویب می شود که می توان در راستای گردشگری تصمیمات خوبی را اتخاذ کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکین شهر در مسیر توسعه گام بر می دارد از اجرای پایاب سد سبلان خبر داد و افزود:اجرای پایاب سد سبلان با ۶۰ میلیارد تومان بصورت فاینانس تامین اعتبار شده و یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

استاندار اردبیل افتتاح همزمان پایاب و سد احمد بیگلو را در سفر ریاست جمهوری یادآور شد و گفت: بخش عظیمی از مشکلات روستاهای تحت پوشش این سد از لحاظ نیاز آبی مرتفع می شود.

بهنام جو با بیان اینکه پروژه های بزرگی از جمله کارخانه کامیون سازی حدید مبتکران با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سفر رییس جمهور افتتاح شد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از۲۴۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و به گفته سرمایه گذار بیش از۵۰۰نفر در فاز اول مشغول به کار خواهند شد. 

وی ادامه داد: با شرایط حاکم اقتصادی سرمایه گذاری در این شهرستان کم نظیر بوده و در فازهای بعدی این کارخانه صنعتی، نزدیک ۶هزار نفر مشغول خواهند شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ۸میلیارد و ۵۰۰هزارمیلیون تومان از منابع مختلف برای گردشگری شهرستان مشکین شهر اختصاص داده شده است گفت: باید طرح هایی که به آب کمتری نیاز داشته باشد در سراسر استان بخصوص مشکین شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در مورد ابرسانی به۲۰۴ روستا دو مجتمع آبرسانی در این شهرستان احداث شده و با تامین اعتبار خوبی که انجام شده در اوایل اسفندماه روند واگذاری به پیمانکار از سر گرفته می شود.

استاندار اردبیل راه اندازی پهنه های معدنی در این شهرستان را یاد آور شد و تصریح کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری های خوبی در بخش معادن طلا، مس، کنسانتره انجام شده و برای اشتغال زایی بسیار حایز اهمیت است.

کد خبر: ۴٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha