۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
رونمایی از نخستین دستگاه سونوگرافی بومی کشور

رونمایی از نخستین دستگاه سونوگرافی بومی کشور

نخستین دستگاه سونوگرافی سیار بومی ساخت متخصصان صنعت دفاعی کشور رونمایی شد.

به گزارش بازار، مراسم رونمایی از نخستین دستگاه سونوگرافی بومی کشور امروز با حضور سردار سرتیپ دکتر قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع در بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران برگزار شد.

سردار تقی زاده در مراسم رونمایی از این دستاورد جدید گفت: دستگاه سونوگرافی کالرداپلر با قابلیت‌های منحصر بفرد و قابل رقابت با نمونه پیشرفته خارجی و به صورت رنگی و پرتابل تولید شده است که قابلیت‌ها و مزایای مختلفی دارد. جانشین وزیر دفاع افزود: نرم افزار پیشرفته و به روز سونوگرافی کالرداپلر با توانایی‌های اندازه گیری و تخمین سن بارداری، بکارگیری فن آوری پیشرفته تصویربرداری و پردازش تصویر، نرم افزار مدیریت و ارسال اطلاعات از راه دور، سیستم کالرداپلر و پاورداپلر، صفحه نمایش ۱۵ اینچ ال‌ای دی با موقعیت شفافیت یا رزولوشن بالا، رده فرکانسی از دو و نیم تا ۱۴ مگاهرتز، وزن سبک و وضوح تصویر بالا از ویژگی‌های دستگاه بومی سونوگرافی ساخته شده در صنعت دفاعی کشور است.

سردار تقی زاده اضافه کرد: این محصول هم به صورت سیار و هم به صورت ثابت قابل بهره برداری است که قابلیت سیار آن می‌تواند در میدان‌های رزم، بیمارستان‌های صحرایی و در مواقع بحرانی و ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر سیدمحمد خراسانی رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران وزارت دفاع هم در این باره گفت: این دستگاه از نظر کیفیت کاملا با برندهای شناخته شده دنیا برابری می‌کند و با این توانمندی که برای نخستین بار به آن دست یافتیم پس از این می‌توانیم نیاز کشور در این زمینه تامین کنیم.

کد خبر: ۴۷٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha