۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
آزادسازی ۴۰۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز اعلام کرد:

آزادسازی ۴۰۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان

کرج- موسوی، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز با اعلام آزادسازی و تخریب ۴۰۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

سرهنگ سیدمجتبی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آزادسازی ۴۰۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات حفظ کاربری ( تبصره ۲ از ماده ۱۰ اصلاحی ) مبنی‌ بر قلع و قمع بناهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی با هدف حفاظت از امنیت غذایی جامعه و پیشگیری از سوءاستفاده مجرمین، این عملیات در شهرستانهای کرج و نظرآباد به اجرا در آمد.

وی افزود: با حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی اعم از دادستانی استان و نظرآباد و معاونت دادستانی ماهدشت با همکاری نیروهای انتظامی استان البرز در هر دو شهرستان و حضور سایر دستگاه‌های خدمات رسان در مجموع تعداد ۴۰۴ مورد از تغییر کاربری ها شامل «بناهای مسقف و در حال احداث، دیوارکشی، استخر، فونداسیون، محوطه سازی و دپوی مصالح» قلع و قمع شد و حدود ۱۱۵ هکتار از اراضی با ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیارد تومان از حیث تجاوزات صورت گرفته آزادسازی شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه هر گونه تغییر در کاربری اراضی زراعی و باغی بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی جرم تلقی می‌شود، اظهار کرد: واحدهای گشت حفظ کاربری یگان حفاظت در سطح شهرستان های تابعه استان البرز نسبت به شناسایی هرگونه ساخت و ساز غیر قانونی اقدام کرده و این یگان بدون هیچ گونه اغماضی با متخلفان برخورد می کند.

موسوی گفت: هدف یگان حفاظت در وهله اول اقدامات پیشگیرانه است و در این راستا اطلاع رسانی لازم را از طرق مختلف انجام می دهد، لذا از شهروندان تقاضا داریم مراقب دارایی های خود باشند و فریب افراد سود جو و کلاهبرداران را نخورند.

وی اضافه کرد: شهروندان می توانند هر گونه اخبار تغییر کاربری و افراد کارچاغ کن را با گزارش به یگان حفاظت از اراضی استان البرز و یا سامانه ۱۳۱ در میان بگذارند.

کد خبر: ۴۷٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha