۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
توقف آزمایش واکسن کرونا در آمریکا
شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد

توقف آزمایش واکسن کرونا در آمریکا

شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد آزمایش‌های بالینی واکسن کووید ۱۹ را به علت بروز بیماری ناشناخته در یکی از داوطلبان، به طور موقت متوقف کرده است.

به گزارش بازار، شرکت جانسون اند جانسون در بیانیه‌ای اعلام کرد بیماری این فرد توسط یک گروه مستقل و همچنین پزشکان بالینی و ایمنی شرکت تحت بررسی است.

با توقف موقت آزمایش‌های روی واکسن کرونا در آمریکا یکی از خبرسازترین تلاش‌ها برای مهار بیماری همه گیر جهانی کووید ۱۹ به تعویق افتاد. شرکت جانسون اند جانسون که صبح سه شنبه گزارش مالی سه ماهه خود را ارائه می‌کند اعلام کرد چنین وقفه‌هایی در آزمایش‌های بالینی بزرگی که ده‌ها هزار نفر در آن شرکت می‌کنند، معمول است. بنا بر اعلام این شرکت، این وقفه در آزمایش واکسن روی داوطلبان، جدا از «توقف نظارتی» است که مقامات بهداشتی ملزم می‌دانند.

این شرکت در حالی آزمایش‌های بالینی خود روی واکسن کرونا را به طور موقت متوقف کرده است که شرکت آسترازنکا پی ال سی نیز ماه سپتامبر اقدام مشابهی کرد. این شرکت انگلیسی- سوئدی در آن ماه آزمایش‌های مرحله پایانی را روی واکسن کووید - که با دانشگاه آکسفورد تولید کرده است- به علت بروز بیماری ناشناخته در یکی از داوطلبان به حال تعلیق درآورد.

با اینکه آزمایش‌ها در انگلیس، برزیل، آفریقای جنوبی و هند از سر گرفته شده است، آزمایش واکسن در آمریکا همچنان تا زمانی که بررسی نظارتی انجام می‌شود، متوقف خواهند ماند. شرکت جانسون اند جانسون ماه گذشته اعلام کرد واکسن کرونایی آزمایشی شرکت، در آزمایش‌های بالینی مراحل اولیه تا میانی، مصونیت شدیدی در برابر ویروس کرونا ایجاد کرد و پس از آن شرکت آزمایش واکسن روی ۶۰ هزار نفر را آغاز کرد، که پیش بینی شده است نتایج آن‌ها تا پایان امسال یا اوایل سال ۲۰۲۱ مشخص شود.

مقامات شرکت جانسون اند جانسون به علت نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، از  توضیح درباره بیماری که در یکی از داوطلبان ایجاد شده است، خودداری کردند.

کد خبر: ۴۷٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha