۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
ایران در تولید پنبه به خودکفایی ۵۷ درصدی رسیده است
معاون امور رسانه‌های مرکز ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی:

ایران در تولید پنبه به خودکفایی ۵۷ درصدی رسیده است

محسنی، معاون امور رسانه‌های مرکز ارتباطات وزارت جهاد گفت: ایران قدمت زیادی در تولید پنبه دارد و در چند سال اخیر خودکفایی کشور در تولید پنبه به ۵۷ درصد رسیده است.

به گزارش بازار، شهاب سید محسنی معاون امور رسانه‌های مرکز ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در هفته گذشته بخش کشاورزی با چند مناسبت ملی و بین المللی همراه بود، گفت: ۱۴ مهر ماه روز ملی دامپزشکی بود و موضوع دامپزشکی و بهداشت دام یکی از موضوعات مهم در صنعت دام و طیور کشور است و نقش تعیین سلامت و بهداشت دام را دارد که می‌تواند تضمین کننده تولید پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه روز ۱۵ مهر ماه نیز روز ملی روستا و عشایر بود، اظهار کرد: در این روز حدود ۶۲۵ طرح و پروژه روستایی و عشایری در کشور با فرمان رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

معاون امور رسانه‌های مرکز ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: ۱۳ درصد از جمعیت را عشایر تشکیل می‌دهند و عشایر تامین کننده ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور هستند و ۳۵ درصد از صنایع دستی ایران نیز توسط عشایر تامین و تولید می‌شود.

وی از خدمات رسانی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر گفت و ابراز کرد: تامین آب سالم بهداشتی و روستایی و تامین سوخت با همکاری سایر دستگاه‌ها است که دارای اهمیت زیادی برای عشایر است.

محسنی با اشاره به ۱۶ مهر ماه روز جهانی پنبه، گفت: ایران قدمت زیادی در تولید پنبه دارد و خوشبختانه تلاش‌هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته است، نشان می‌دهد خوداتکایی کشور در تولید پنبه به ۵۷ درصد رسیده است و با توجه به کاربردهای زیادی که در صنایع مختلف دارد، از پنبه به عنوان طلای سفید یاد می‌کنند.

کد خبر: ۴۷٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha