۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
گاز رسانی به ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی تا پایان سال جاری
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی مطرح کرد

گاز رسانی به ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی تا پایان سال جاری

بیرجند- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از گاز رسانی به ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پروژه‌ها بدون دریافت هزینه خط اختصاصی از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود هاشمی عصر دوشنبه در نشست  آنلاین با خبرنگاران اظهار داشت: طی دو سال گذشته ۹۵۰ واحد صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها بدون دریافت هزینه خط اختصاصی از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شده است، افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه گازرسانی به عنوان یارانه قابل توجه برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان  در نظر گرفته شده است.

هاشمی میزان بهره مندی واحدهای تولیدی و صنعتی استان از گاز طبیعی را در حال حاضر هزار و ۴۹۲ واحد برشمرد و تصریح کرد: در صورت نبود موانع و تأمین به موقع منابع مالی تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دیگر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه دوم از نظر میزان شبکه اجرا شده است، ادامه داد: سرعت گازرسانی در استان خراسان جنوبی بسیار پرشتاب بوده است.

صرفه جویی ۵۱ میلیون لیتر سوخت مایع در استان
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان تاکنون ۵۱ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است.

هاشمی بیان داشت: در صورت تامین نیازهای اساسی و اولیه همچون سوخت پاک که بهترین جایگزین سوخت‌های فسیلی است، وجود صنایع کوچک و بزرگ سبب ایجاد اشتغال و عدم مهاجرت مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گازرسانی به صنایع توانسته ایم راه ده ساله را در کمتر از دو سال طی کنیم، افزود: تنها در دو سال اخیر سرعت گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نسبت به میانگین سنوات قبل بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

هاشمی اذعان داشت: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای گازرسانی به بیش از ۹۰ درصد صنایع استان و همچنین همه شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی فراهم شده است.

کد خبر: ۴۷٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha