۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
فرآیند رسیدگی به بیمه کارگران ساختمانی قزوین تسهیل شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

فرآیند رسیدگی به بیمه کارگران ساختمانی قزوین تسهیل شد

قزوین- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از تسهیل در فرآیند رسیدگی به بیمه کارگران ساختمانی و نحوه بررسی شکایات آنها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی اظهار داشت: طبق مصوبه کارگروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان، کارگران ساختمانی متقاضی دریافت بیمه می‌توانند به سامانه http://www.samanehrefah.ir مراجعه کرده و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اطلاعات افراد ثبت شده به ‌کمک سایر پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در بانک داده شامل کارت بهداشت، وسایل نقلیه عمومی، کارت مهارت فنی، سازمان ثبت احوال و... اعتبار سنجی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در صورت تأیید اولیه، فرد متقاضی از طریق بازرسان و سر بازرس معرفی شده از طرف کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور مورد بازرسی میدانی قرار می‌گیرد و احراز اشتغال او در سامانه ثبت می‌شود.

گروسی بیان کرد: متقاضیانی که در هر کدام از مراحل مذکور رد شده یا شرایط لازم را برای پوشش بیمه اجتماعی نداشته باشند می‌توانند دلایل رد درخواست خود را در سامانه مشاهده کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: اگر کارگری به دلایل ثبت شده اعتراض داشته باشد می‌تواند صرفاً از طریق سامانه نسبت به ثبت اعتراض و دلایل مرتبط با آن از طریق بارگذاری مدارک اقدام نماید

گروسی اظهار داشت: به منظور رسیدگی به اعتراضات متقاضیان، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و انجمن صنفی کارگران و کارفرمایان ساختمانی در اداره کل استان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این کمیته در شش ماهه اول سال جاری به اعتراضات ۶۰۰ نفر از کارگران ساختمانی استان رسیدگی کرده و در ادامه نیز با عزمی جدی برای رسیدگی به اعتراضات ثبت شده اقدام خواهد کرد.

کد خبر: ۴۷٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha