۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
فاز اول پروژه پتروشیمی مهران با ۱.۲ میلیارد دلار اجرایی می‌شود
رئیس سازمان صمت ایلام:

فاز اول پروژه پتروشیمی مهران با ۱.۲ میلیارد دلار اجرایی می‌شود

ایلام - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به اینکه فاز اول احداث پروژه پتروشیمی مهران با ۱.۲ میلیارد دلار اجرایی می‌شود، گفت: ایلام در آینده به قطب پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود.

یارالله نصیری در گفت و گو با بازار اظهار کرد: هم اکنون چند طرح پتروشیمی در ایلام شامل پتروشیمی ایلام و دهلران در حال ساخت هستند و چند طرح شامل پتروشیمی مهران، هلیلان و دره شهر در آستانه آغاز به کار عملیات اجرایی هستند.

وی افزود: از این طرح ها برای پتروشیمی مهران ۱.۲ میلیارد دلار اختصاص یافته و اگر سرمایه گذار پای کار باشد، عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می شود.

نصیری با اشاره به اینکه بحث خوراک پتروشیمی مهران نیز حل شده است، گفت: تمامی مجوزهای لازم برای شروع به کار عملیات اجرایی این طرح اخذ شده و مشکلی از بابت کارهای اداری در این طرح وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت های نفت و گاز در ایلام، گفت: چهار درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد گاز کشور  در این استان قرار دارد و بر همین اساس زمینه برای احداث پتروشیمی در استان مهیا شده است.

نصیری اضافه کرد: البته نگاه مسئولان استان فقط احداث پتروشیمی نیست بلکه به دنبال ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی و اشتغال بیشتر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر فعال بودن صنعت پتروشیمی، ۱۲ طرح شاخص صنعتی با سرمایه گذاری ۷۳۰ هزار میلیارد ریال در استان در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: بخش مهمی از این پروژه ها قرار است با حضور رئیس جمهور افتتاح شوند.

کد خبر: ۴٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha