۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
رکورد شکنی بازار سکه و طلا نشان از عدم موفقیت بازارهای هم‌عرض است
کارشناس اقتصادی:

رکورد شکنی بازار سکه و طلا نشان از عدم موفقیت بازارهای هم‌عرض است

شاهرود- عمودی، کارشناس اقتصادی بابیان اینکه رکوردشکنی بازار سکه و طلا نشان از عدم موفقیت بازارهای هم‌عرض سرمایه‌ای است، گفت: مردم نوسانات بورس و رکود بازار مسکن را مشاهده و لذا به سمت بازار دلار و سکه و طلا سرمایه‌هایشان را سرازیر کرده‌اند.

محمد عمودی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه این روزها معاملات در بازار ملک به‌واسطه قیمت‌های افسارگسیخته، انتظار مالکان برای افزایش بیشتر قیمت و رواج پدیده بسازبفروشی با رکود نسبی روبرو است درنتیجه مردم سرمایه‌هایشان را به سمت طلا و ارز سوق داده‌اند، بیان کرد: این امر یکی از دلایل افزایش قیمت سکه و طلا است.

وی افزود: از سوی دیگر بازار بورس هم با نوسانات روبرو است و حتی بین مردم متداول شده که تصاویر شاخص‌های قرمزرنگ بورس را در فضای مجازی برای هم ارسال می‌کنند درنتیجه مردم ازلحاظ روانی کم‌کم اعتماد اولیه‌شان را به بورس ازدست‌داده‌اند.

این کارشناس گفت: وقتی بورس و بازار مسکن که هم‌طراز و هم‌عرض بازارهای دیگر مانند سکه و دلار هستند با نوسان و رکود روبرو می‌شوند درنتیجه معادلات بر هم می‌خورد و یکی از این بازارها یک‌باره اوج گرفته و دیگری در رکود می‌ماند. متأسفانه این آفت اقتصاد ما است که سکه و مسکن بجای اینکه دست دولت باشد در دست مردم است و بورس بجای اینکه دست مردم باید دست دولت است.

عمودی بابیان اینکه اگر دخالت‌های بی‌جای دولت در بورس نبود می‌توانستیم نقدینگی مردم را به سمت بازار سرمایه هدایت کنیم و نه املاک و سکه و طلا، تأکید کرد: بازار بورس برای مردم شفاف نیست اینکه چه کسی صبح‌ها تعیین می‌کند که چه نمادی پنج درصد افزایش داشته باشد یا خیر سؤالی است که همیشه در ذهن مردم وجود دارد یا مثلاً چرا وقتی سهام بانکی مثل صادرات رشد می‌کند بخش فروش آن سه روز تعطیل می‌شود و سهامی فروخته نمی‌شود؟ این‌ها همه ابهاماتی است که مردم ترجیح می‌دهند از بورس دور شوند و سرمایه گذاری مطمئن تری را هدف بگیرند.

وی بابیان اینکه نوسانات بورس اصلا در بازار سکه و دلار وجود ندارد، بیان کرد: مردم دو سال است که به صورت تجربی دریافته اند که دلار و طلا ارزان نمی شود و نهایت ریسک این بازار آن است که امکان دارد خریداری برای طلا و سکه پیدا نشود که البته در این صورت هم اصل سرمایه حذف می شود و روز به روز بیشتر هم خواهد شد پس این جذابیت ها مرد را به سمت بازار مسکن و سکه سوق می دهد.

کد خبر: ۴۷٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha