۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
۲۸ درصد معادن استان سمنان غیر فعال است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۲۸ درصد معادن استان سمنان غیر فعال است

سمنان- سلامتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه ۶۴۸ معدن در بخش‌های مختلف فلزی و غیر فلزی در سطح استان وجود دارد، گفت: ۲۸ درصد از این معادن غیر فعال هستند.

مهدی سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت های عظیم معدنی است، بیان کرد: ۴۲ نوع ماده معدنی فلزی و غیر فلزی در سطح استان استخراج می شود که نشان از ظرفیت های بالای این استان دارد.

وی با بیان اینکه ۶۴۸ معدن فلزی و غیر فلزی در سطح استان سمنان وجود دارد، بیان کرد: در سطح استان ۱۸۴ معدن غیرفعال است که تقریباً ۲۸ درصد کل معادن استان را شامل می شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه بیش از ۴۰ معدن استان هم اکنون در دست تجهیز است، تاکید کرد: راه اندازی این معادن به تولید و اشتغال حوزه معدن کمک شایانی خواهد کرد.

سلامتی با بیان اینکه ۱۱ درصد از معادن غیر فعال استان سمنان با مشکل رکود بازار روبرو هستند همچنین این معادن از پائین بودن کیفیت مواد معدنی نیز رنج می برند و هم اکنون کارشان به تعطیلی رسیده است لذا با ریشه یابی این مشکلات می توانیم جلوی تعطیلی بیشتر معادن را در استان بگیریم.

وی با بیان اینکه تسهیل در صدور پروانه در سال جهش تولید می تواند اهمیت داشته باشد، گفت: سه درصد معادن استان با مشکل تمدید پروانه روبرو هستند که می توان به آنها برای فعالیت دوباره کمک کرد.

کد خبر: ۴۷٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha