۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
معاملات در بازار خودرو به نقطه صفر رسیده است
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران:

معاملات در بازار خودرو به نقطه صفر رسیده است

موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه طی دو ماه گذشته همکاران ما معامله‌ای در بازار خودرو انجام نداده‌اند، گفت: تعداد معاملات در بازار به نقطه صفر رسیده به طوری که با قیمت‌های بالای فعلی، خریداری برای خودرو وجود ندارد و در عین حال، فروشندگان نیز دست نگه داشته‌اند و قیمت‌ها بر روی کاغذ بالا و پائین می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در آخرین وضعیت بازار فروش خودرو بیان کرد: رکود کامل بر بازار خودرو حاکم است، این رکود از اواخر شهریورماه آغاز شده و فعلاً معاملهای در بازار انجام نمیشود. به همین دلیل قیمت خودرو به صورت واقعی مشخص نمیشود و فقط عدهای پیگیر پرسیدن قیمت خودروها برای ارزیابی دارایی خود هستند. در نتیجه زنگخور مغازهها زیاد است، اما وقتی یک خودرو در فضای مجازی آگهی میشود، هیچ معاملهای برای آن صورت نمیگیرد.

مؤتمنی ادامه داد: با قیمتهای فعلی هیچکس جرأت خرید خودرو ندارد و بعید میدانم در یک ماه گذشته حتی یک معامله خودرو در بازار انجام شده باشد.

پیش بینی ریزش یکباره بازار خودرو
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو پیشبینی کرد همانطور که قیمت خودرو به طور نجومی بالا رفته، دچار ریزش خواهد شد؛ زیرا در حال حاضر قیمتها واقعی نیست و متقاضی برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد.

به گفته وی، قیمت پراید تا یک ماه پیش در بازار حدود ۹۸ میلیون تومان بود که حالا بالاتر از این رقم رفته، در حالی که این قیمتها منطقی به نظر نمیرسد زیرا خودرو یک کالای مصرفی است و نباید به کالای سرمایهای تبدیل شود.

موتمنی همچنین با اشاره به عرضه خودرو توسط خودروسازان و خرید و فروش قولنامهای خودروهایی که سند آنها در رهن شرکت خودروساز است، گفت: این اقدامات از نظر حقوقی اشتباه است و نباید انجام شود اما در مورد خودروهایی که سند آنها یک سال در رهن شرکت خودروساز است بیشتر شاهد انجام معاملات قولنامهای در بازار هستیم.

وی با اشاره به هزینه بالای نمایشگاهداران خودرو، گفت: افرادی که نمایشگاه اجاره کردهاند برای پرداخت هزینههای خود طی ماههای آینده با مشکلات جدی روبهرو خواهند شد زیرا درآمدی در بازار ندارند.

کد خبر: ۴۷٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha