۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کارگاه های تولید پوشاک با یک سوم ظرفیت کار می کنند
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید پوشاک:

کارگاه های تولید پوشاک با یک سوم ظرفیت کار می کنند

عیوض خانی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران می گوید: افزایش هزینه‌ها و نبود اولویت خرید پوشاک برای عموم خانواده ظرفیت فعالیت کارگاه های تولیدی پوشاک را در کشور به حدود ۳۵ درصد کاهش داده است.

بازار؛ گروه صنعت: اکرم عیوض خانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: هم اکنون بیشتر کارگاه های خرد و کوچک تولیدی پوشاک در سطح کشور با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند ولی ممکن است برخی از تولیدکنندگان که برند آنها مشتریان خاص خود را دارند همچنان با ظرفیت بالایی فعال باشند.

وی با اشاره به مزیت های ممنوعیت ورود پوشاک به کشور یادآورشد: هرچند که ممنوعیت واردات پوشاک به کشور می‌تواند در رونق کسب و کار کارگاه‌های تولیدی تاثیرگذار باشد، اما افزایش قیمت ها و هزینه ها باعث شده هم اکنون بسیاری از کارگاه های تولیدی در سطح کشور با ظرفیت کمتری کار کنند.

عیوض خانی اظهارداشت: افزایش قیمت ارزهای خارجی هزینه واردات ویا قاچاق پوشاک خارجی به کشور بسیار تحت تاثیر قرار داده با این حال قشر مرفع جامعه همچنان به دنبال خرید برندهای خارجی هستند و این ممکن است باعث قاچاق اندک پوشاک به کشور شود تا این قشر مرفع بتواند برند مورد نظر خود را خریداری کنند.

 این عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران در عین حال یادآورشد: افزایش هزینه ها و شیوع بیماری ویروس کرونا شرایط بد اقتصادی را برای تولید کنندگان فراهم کرده و در این شرایط بد اقتصادی خرید پوشاک اولویت خانواده‌ها نیست و این سبب شده است رونق کسب و کار در حوزه تولید پوشاک در کارگاه های تولیدی به حداقل ممکن کاهش یابد.

عیوض خانی گفت: خوشبختانه با ممنوعیت واردات پوشاک در کشور بیشتر خانواده های ایرانی علاقمند به خرید پوشاک برند های ایرانی هستند که کیفیت تولید پوشاک آنها از پوشاک مشابه خارجی بیشتر است و این نشان می دهد که برخی از برندهای ایرانی در بین خانواده ها بسیار ارزشمند هستند.

سرمایه گذاری تولید کنندگان مانتو و پوشاک مدارس جواب نداد
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران در خصوص عرضه مانتو و پوشاک مداری در سال جاری گفت: با وجود سرمایه گذاری فعالان عرصه تولید پوشاک متاسفانه امسال فروش آنها به یک سوم سال گذشته کاهش یافت آنهم بیشتر برای مداری غیر انتفاعی بود.

عیوض خانی با بیان اینکه امسال بسیاری از تولید کنندگان ایرانی نتوانستند با مدارس دولتی کار کنند، گفت: فروش مانتو و پوشاک برای دانش آموزان مداری دولتی بسیار اندک بود و تولید کنندگان از کم شدن رونق کسب و کار خود بسیار گله مند بودند.

وی خاطر نشان کرد: به علت شرایط گسترش بیماری کرونا متاسفانه تولیدکنندگان پوشاک مدارس در مقایسه با سال گذشته با ۳۵ درصد ظرفیت کار کردند و عملا بیش از ۶۵ درصد فعالیت کمتر شد در حالی امیدوار بودند که کار آنها در زمان آغاز بکار رونق بگیرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران خواستار حمایت بیشتر دولت از تولید کنندگان پوشاک در کشورشد وافزود: دولت می تواند با اختصاص تسهیلات و حمایت های مالی بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی را در کشور کاهش دهد تا همچنان این کارگاه های تولیدی بتوانند سرپا بمانند.

وی در خصوص تولید کیفی پوشاک در کشور تاکید کرد: هرچند که تولید کیفی هزینه های تولید را افزایش می دهد اما هرچه کیفیت محصول ارتقا پیدا کند مشتریان آن نیز در جامعه افزایش پیدا می کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران بیان کرد: تجربه به ما نشان داده است که هرچه کیفیت پوشاک تولیدی ارتقا یابد محصول تولیدی همیشه ازجایگاه مناسبی برای فروش در بین مردم و مشتریان خود برخوردارخواهد بود.

کد خبر: ۴۷٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha