۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
نرخ تورم تک رقمی شد؛ تجارت ۱۱ میلیارد دلاری با عراق
رئیس دفتر رئیس جمهوری:

نرخ تورم تک رقمی شد؛ تجارت ۱۱ میلیارد دلاری با عراق

ساری - رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به تک‌رقمی شدن نرخ تورم گفت: رسیدن این هدف را برخی‌ها ابتدا یک شعار تلقی می‌کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود واعظی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان مازندران گفت: برخی ها رسیدن به نرخ تورم تک رقمی را در ابتدا یک شعار قلمداد می کردند اما شاهد آن هستیم که این هدف محقق شده است.

وی رشد اقتصادی در کشور را مثبت و امیدبخش دانست و گفت: در این حوزه از وضعیت منفی به سمت رشد اقتصادی حرکت کردیم.

وی با اشاره به تعاملات با کشورهای منطقه از جمله عراق گفت: حجم روابط تجاری ایران و عراق در سال های اخیر به ۱۱ میلیارد دلار در سال رسیده و آمریکا و کشورهای همسایه نظیر عربستان تلاش دارند ما را از این بازار دور کنند.

واعظی در بخشی از سخنانش به وضعیت مازندران اشاره و اضافه کرد: مازندران مزیت های فراوانی از جمله گردشگری دارد و باید از این ظرفیت ها بهره گیری کنیم.

وی مسئله اقتصاد و فرهنگ را امری بسیار مهم برشمرد و گفت: مازندران دز حوزه کشاورزی، شیلات و آبزیان ظرفیت های خوبی دارد و اقدامات صورت گرفته در مازندران برای صادرات محصولات استان هدفمند است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه همواره نگاهمان به مازندران این است که می تواند همانند آیینه، الگویی در کشور باشد، گفت: کارهای خوبی در استان صورت گرفته است و در صورت راه اندازی پایانه های صادراتی، میزان صادرات استان افزایش خواهد یافت.

وی موافقتنامه اوراسیا را ظرفیتی برای توسعه صادرات دانست و درباره منطقه آزاد در مازندران گفت: مدل منطقه آزاد در مازندران خوب طراحی شده و رسیدن به این فرمول جدید، کار را تاحدی به تاخیر انداخته است و امیدواریم با تصویب از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس، به اهداف برسیم.

کد خبر: ۴٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha