۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
افزایش ۷۰ درصدی تولید و توزیع بذر گندم در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش ۷۰ درصدی تولید و توزیع بذر گندم در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تولید و توزیع بذر گندم در استان در سال زراعی جاری با ۷۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۷هزار تن رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه ستاد عالی زراعت، افزود: سال گذشته ۱۰ هزار تن بذر گندام در آذربایجان شرقی تولید و در بین گندم کاران توزیع شده بود.

وی اظهار کرد: بذر تولیدی و توزیعی جهاد کشاورزی استان در بین کشاورزان در گندم دیم، شامل ارقام «باران»، «هما»، «هشترود» و «آذر ۲» بود؛ همچنین کشاورزان آذربایجان شرقی امسال در بخش گندم آبی، ارقام «پیشگام» و «میهن» و  در بخش جو، ارقام «جلگه»، «انصار» و «آبیدر» را دریافت کردند.

وی همچنین با اشاره به انجام کشت گندم پائیزه گفت: پیش بینی می کنیم در سال زراعی جاری بیش از ۴۵۰ هزار و ۲۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم پائیزه برود.

فتحی با بیان اینکه از این میزان اراضی کشاورزی افزون بر ۳۸۳ هزار  هکتار آن به زیر کشت گندم دیم می رود، گفت: بر اساس برنامه ابلاغی؛ از این میزان اراضی حدود ۶۷ هزار و ۲۷۳ هکتار گندم آبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون شش هزار هکتار گندم آبی، معادل ۹ درصد مجموع آن، زیر کشت پاییزه رفته است، افزود: ۱۲۲ هزار  هکتار نیز از سهمیه ابلاغی گندم دیم، حدود ۳۴ درصد، کشت شده است و پیش بینی می کنیم در سال زراعی جاری بیشتر از سهمیه ابلاغی معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی در بخش گندم دیم کشت داشته باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به بارش ۲۱ میلی متری فصل زراعی در استان افزود: عمده کشت پاییزه صورت گرفته در شمال استان صورت پذیرفته است که به مرور قسمت های جنوبی استان را نیز دربر خواهد گرفت.

کد خبر: ۴۷٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha