۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
کاهش تعرفه‌ها در مورد اختلافات ایرباس - بوئینگ
درخواست رییس تجارت اتحادیه اروپا از آمریکا؛

کاهش تعرفه‌ها در مورد اختلافات ایرباس - بوئینگ

رییس تجارت اتحادیه اروپا از ایالات متحده می‌خواهد تعرفه‌ها را در راستای حل اختلافات بین ایرباس - بوئینگ کاهش دهد.

به گزارش بازار، رییس تجارت جدید اتحادیه اروپا به ایالات متحده گفته که تعرفه بیش از ۷ میلیارد دلار از محصولات اتحادیه اروپا را پس بگیرد یا خواستار حل و فصل اختلافات در مورد ایرباس اس ای و شرکت بوئینگ از طریق پرداخت عوارض اضافی برای صادرات به اروپا شود.

دومبروسکیس، رییس جدید تجارت اتحادیه اروپا به گفت: ترمیم روابط بین اقیانوس اطلس مهم ترین اولویت اتحادیه اروپا است و ایالات متحده باید تعرفه های مربوط به ایرباس خود را به عنوان اقدامی جهت اعتماد سازی پس بگیرد.

وی گفت: البته، اگر ایالات متحده تعرفه های خود را پس نگیرد، ما چاره ای نداریم که تعرفه های خود را معرفی کنیم. واشنگتن در اکتبر گذشته از طرف سازمان تجارت جهانی (WTO) مجاز به اعمال تعرفه ۷.۵ میلیارد دلار از واردات سالانه اتحادیه اروپا در پرونده خود علیه ایرباس شد. واشنگتن سپس ۲۵ درصد عوارض برای محصولات مختلف مانند زیتون و پنیر و ۱۰ درصد تعرفه برای اکثر هواپیماهای ایرباس ساخت اروپا وضع کرد.

در اواسط ماه فوریه، دولت ایالات متحده اعلام کرد تعرفه های هواپیماهای وارداتی از اتحادیه اروپا را از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش می دهد و فشار بر بروکسل را به دنبال یک اختلاف تقریبا ۱۶ ساله در مورد یارانه هواپیما افزایش می دهد.

سازمان تجارت جهانی اتحادیه اروپا  را ترخیص کرده تا تعرفه هایی را برای محصولات ایالات متحده به ارزش ۴ میلیارد دلار وضع کند تا تلافی یارانه شرکت هواپیماسازی بوئینگ بپردازد.

دومبروسکیس از حدس و گمان در مورد تاثیری که ریاست جمهوری جو بایدن در این اختلافات داشت، امتناع ورزید، اما گفت رویکرد حمایتی بیشتر با دولت دونالد ترامپ همراه بود. اما در هر صورت ما درگیر خواهیم شد ... و تلاش می کنیم دولت ایالات متحده را در چارچوب چند جانبه گرایی بازگردانیم.

کد خبر: ۴۷٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha