۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
۲ هزار و ۱۷۷ دادخواست کارگری در استان قزوین رسیدگی شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

۲ هزار و ۱۷۷ دادخواست کارگری در استان قزوین رسیدگی شد

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۷۷ دادخواست به ادارات تعاون در سطح استان ارائه شده که این دعاوی در مراجع تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این اداره، رسیدگی به دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی، صیانت از نیروی انسانی شاغل در بنگاه‌ها و حل و فصل مشکلات مابین این دو گروه است.

گروسی عنوان کرد: حل ‌و فصل دعاوی به شکل سازشی، از سیاست‌های اصلی اداره کل تعاون استان است چون ایجاد سازش بین کارگر و کارفرما زمینه بازگشت و همکاری دوباره را فراهم می‌کند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ درصد از دادخواست‌های مطرح شده در مراجع تشخیص و حل اختلاف به شکل سازشی حل و فصل شده اند .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: سیاست این اداره کل در سال جاری بر اساس ضوابط قانونی، ارتقای ایمنی در کارگاه‌ها و الزام کارفرمایان به استقرار مسوول ایمنی صلاحیت دار و آشنا به ریسک‌های خطر در انجام کار بوده است.

وی اضافه کرد:  استقرار مسوول ایمنی در کلیه کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر تا پایان سال جاری اولویت این اداره است که با همکاری کلیه کارفرمایان و دستگاه‌های وظیفه مدار و با تلاش و همکاری کارفرمایان و کارگران محقق خواهد شد.

گروسی از کارفرمایان خواست با ایجاد محیطی ایمن و مناسب و با رعایت حقوق قانونی کارگران زمینه تشویق و تلاش مضاعف کارگران را مهیا کنند.

کد خبر: ۴۷٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha