۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
اختصاص ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس گلستان
رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد:

اختصاص ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس گلستان

گرگان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه فیزیکی گلستان از میانگین کشوری پائین‌تر است و در توزیع اعتبارات نگاه ویژه‌ای به گلستان داشته و ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم.

به گزارش خبرنگار بازار، مهر الله رخشانی مهر، عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: سرانه فضای فیزیکی استان ۴.۹ مترمربع است که با میانگین سرانه کشوری ۵.۲ مترمربعی فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از حادثه سیل در گلستان حضور خیران برای نوسازی مدارس چشمگیر بود،  افزود: از محل حساب ذخیره ارزی، کمک خیرات و ردیف مربدط به تجهیزات کمک‌های خوبی به استان شد و بخشی از مدارس تخریبی تحویل بازسازی شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  از اختصاص ۹۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به گلستان خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار در سال ۹۶ حدود ۲۱ میلیارد تومان بوده که با رشد ۴۳۰ درصدی به ۹۱ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: زمان توزیع اعتبارات ملی نگاه ویژه‌ای به استان داشتیم و از ردیف تجهیزات مناطق محروم برای گلستان ۳.۵ میلیارد به گلستان اعتبار اختصاص دادیم.

رخشانی مهر با بیان اینکه در مجموع در دولت دوازدهم تا قبل از سال ۹۹ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در استان گلستان هزینه شده است، تلاش داریم تا مهر سال آینده سرانه فضای فیزیکی گلستان را به میانگین کشوری برسانیم.

وی در پایان از کمک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خیران به امر مدرسه سازی در سال گذشته خبر داد و گفت: در طرح آجر به آجر تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در ساخت مدارس مشارکت کرده و مبلغ ۷۷۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

کد خبر: ۴۷٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha